uitvalnet, boiler 12v en/of armsteunen

Ben je op zoek naar, of heb je een Mooie camper, accessoires of onderdelen. Dit is de plek om er aan te komen of juist af te komen.

Moderator: carl runge

Plaats reactie
anselm
Berichten: 4
Lid geworden op: vr okt 21, 2016 10:01 pm

uitvalnet, boiler 12v en/of armsteunen

Bericht door anselm »

Hallo allemaal,

Wij zijn sinds 6w de trotse eigenaar van een ford nugget 2011 met hefdak.
Wat een fijne auto is dat. Rijd heerlijk en eerste weekendje weg in vrieskou al achter de rug. Heel goed te doen met de slimme 'sjaal'tip die ik hier van het forum heb gehaald.
Nu was onze camper bij de koop wel heel erg compleet. Iets te compleet misschien: ik heb er een paar dingen uitgehaald, die wij met 2 oudere zonen toch niet gebruiken.

Voor wie geinteresseerd is heb ik (vaste prijzen) een uitvalnet voor 75 euro, een 12 v boiler 200w (past perfect in nugget) voor 75 euro en 4 armsteunen voor 2 stoelen voor 75 euro.

https://www.gratisadvertentieplaats.nl/ ... adid=17845

Ik heb er zelf 2 zonnepanelen van 2 maal 100 watt opgelegd: dat zou genoeg moeten zijn om zomers vrij te staan.

Wij zijn er helemaal klaar voor: nu maar even wachten op het voorjaar.

Anselm
hevala
Berichten: 144
Lid geworden op: di jan 21, 2014 8:54 pm

Re: uitvalnet, boiler 12v en/of armsteunen

Bericht door hevala »

Ik heb begrepen dat zo'n uitvalnet moeilijk is te kopen als los onderdeel.
Ik zou daarom goed nadenken alvorens die te verkopen. Misschien wil je je Nuggie ooit nog verkopen....
Wij slapen in onze hefdak altijd boven, met net. Het net zorgt ervoor dat de kussens niet naar beneden vallen. Als je het net niet in het midden vastzet aan het plafond heb je er geen enkele last van bij het in- en uitklimmen.

Als je vrij wil staan met enkel zonnepanelen (net zoals wij) is een boiler inderdaad niet zinvol. Wij hebben (maar zijn maar met z'n tweeën) wel een 500W waterkoker en zelfs een Nespresso apparaat via een inverter. Gaat bij ons prima met onze zonnepanelen.

Succes met jullie Nuggie!
Gebruikersavatar
carl runge
Site Admin
Berichten: 405
Lid geworden op: ma sep 17, 2012 10:53 am
Locatie: Emmen

Re: uitvalnet, boiler 12v en/of armsteunen

Bericht door carl runge »

Wij laten het bovenbed altijd uitgeklapt tijdens de vakanties en leggen overdag kleding/jassen op het bed. Het net is dan heel erg handig.
Bij het slapen gebruiken we het net niet en heel soms valt er dan een kussen naar beneden :D
Vriendelijke groeten,
Carl en Annet Runge
anselm
Berichten: 4
Lid geworden op: vr okt 21, 2016 10:01 pm

Re: uitvalnet, boiler 12v en/of armsteunen

Bericht door anselm »

Bedankt voor de tips. Misschien inderdaad nog even nadenken over het net.
Een nespresso apparaat hoeveel watt is dat wel niet? Zware inverter voor nodig dan toch?
hevala
Berichten: 144
Lid geworden op: di jan 21, 2014 8:54 pm

Re: uitvalnet, boiler 12v en/of armsteunen

Bericht door hevala »

Een Nespresso apparaat is iets van 1150 Watt. De inverter is 1500 Watt.
Belangrijkste is dat accu's er niet van houden om "gepest" te worden met een te grote stroomafname. Dan wordt de levensduur aanmerkelijk verkort.
Veilig stroomafname voor langere tijd voor een Gel accu wordt bepaald door de C/5 regel. Voor een 140AH Gel accu is dat 28A = 336 Watt.
C/3 kan voor enkele minuten. Dat is 46,666 ofwel 556 Watt. Met een 500 Watt waterkoker een halve liter water koken is ongeveer 7 minuten. Dat durf ik net aan.
De stroomafname voor de Nespresso ligt hier ruim boven. Maar omdat dat maar voor een zeer korte duur is (2 kopjes binnen 1 minuut) is dat net acceptabel voor mij.
anselm
Berichten: 4
Lid geworden op: vr okt 21, 2016 10:01 pm

Re: uitvalnet, boiler 12v en/of armsteunen

Bericht door anselm »

Flinke (korte) stroompiek dan, maar is inderdaad wel heel lekkere koffie. Ga eerst ns kijken hoe vol onze camper komt van t voorjaar. Waar laten jullie je nespresso apparaat als je rijd?
hevala
Berichten: 144
Lid geworden op: di jan 21, 2014 8:54 pm

Re: uitvalnet, boiler 12v en/of armsteunen

Bericht door hevala »

Wij hebben de Nespresso Pixie want dat is de kleinste. In het Duitse zuster Nuggetforum heb ik gezien dat die (als je de zijplaten eraf schroeft) in het bovenvak tussen keuken en achterbank past. Ik heb een zwenkconstructie gemaakt boven de "bierkelder" cq "bermuda driehoek". Zie de foto's (op de foto klikken als alleen een deel ziet). Daar staat ie altijd klaar voor gebruik (ook handig onderweg). NB: op die plek moet je wel voor een goede bevestiging zorgen anders krijg je een gevaarlijk projectiel bij noodstop of botsing.

Pixie1
Pixie1
A5 IMG_3970 3998 Nespresso Pixie.jpg (494.13 KiB) 12437 keer bekeken
Pixie2
Pixie2
A5 IMG_3881 Nespresso constructie_open_vk.jpg (494.02 KiB) 12437 keer bekeken
Plaats reactie