afdichtingsstrip tussen carrosserie en luifel nugget

Ben je op zoek naar, of heb je een Mooie camper, accessoires of onderdelen. Dit is de plek om er aan te komen of juist af te komen.

Moderator: carl runge

Plaats reactie
joop
Berichten: 14
Lid geworden op: vr feb 12, 2016 11:33 am

afdichtingsstrip tussen carrosserie en luifel nugget

Bericht door joop »

Voor het afdichten van de ruimte tussen de carrosserie en de cassette van de luifel van onze Nugget hefdak uit 2016 hebben wij een strook gemaakt van 2mm dik kunststoffolie (HDPE). Aan de carrosserie zit een strip met daarin een sleuf die bedoeld is om een pees in te kunnen "rijgen". Ook aan de achterkant van de cassette zit zo'n sleuf. De strook valt aan de onderkant in de strip die aan de carrosserie is bevestigd en aan de bovenkant in de sleuf aan de achterkant van de cassette. Ingewikkeld verhaal misschien maar op verzoek stuur ik foto's. Wij hebben in ieder geval geen last meer van de regen die tussen de carrosserie en de luifelcassette doorkomt als je onder de luifel zit of als je een tent hebt aangebouwd.
Toos10
Berichten: 1
Lid geworden op: zo mei 02, 2021 10:55 pm

Re: afdichtingsstrip tussen carrosserie en luifel nugget

Bericht door Toos10 »

Hallo,
ik ervaar hetzelfde probleem met lekken , en dit lijkt me een goede oplossing. Ik ben alleen zelf niet erg handig.
Zou ik de foto's ervan kunnen krijgen en eventueel nog tips?
alvast dank !
Margot
joop
Berichten: 14
Lid geworden op: vr feb 12, 2016 11:33 am

Re: afdichtingsstrip tussen carrosserie en luifel nugget

Bericht door joop »

Beste Margot,

hierbij een foto van de afdichtingsstrip. Zoals je kan zien (?) valt hij aan de onderkant in de multirail die aan de carrosserie vastzit en aan de bovenkant achter een lip aan de bovenkant van de luifelcassette. De afstand hiertussen varieert.
Misschien handig als je eerst even kijkt of bij jouw camper deze mogelijkheid er ook is. Omdat bij mijn camper de multirail een beetje rond loopt de uiteinden zitten lager dan het midden en de cassette wel recht is varieert de breedte van de strook die ik gemaakt heb. Ik heb om de 10 cm de afstand gemeten tussen de onderkant van de sleuf in de multirail en de bovenkant van de sleuf in de cassette. Over een totale lengte van 220 cm (de lengte van de multirail). Ik kan je wel mijn schemaatje sturen als voorbeeld.

met vriendelijke groet,

Joop
Bijlagen
nugget afdichtingsstrip def2.jpg
nugget afdichtingsstrip def2.jpg (373.24 KiB) 4530 keer bekeken
RobvanDam
Berichten: 1
Lid geworden op: di feb 08, 2022 3:55 pm

Re: afdichtingsstrip tussen carrosserie en luifel nugget

Bericht door RobvanDam »

beste Joop,
heb je dat schemaatje nog?
Zou je mij dat toe kunnen sturen?
groet Rob
Vakantie
Berichten: 7
Lid geworden op: zo mei 19, 2019 7:35 pm

Re: afdichtingsstrip tussen carrosserie en luifel nugget

Bericht door Vakantie »

Wij hebben hetzelfde probleem. Hebben er nu net compri waterafstotend zwelband tussen geplakt. Dikte 2 cm en zwelt op tot 4 cm. We verwachten dat dit gaat werken.
Plaats reactie