ruimtegebrek

Algemene vragen en antwoorden rondom de Ford Nugget.

Moderator: carl runge

frank
Berichten: 9
Lid geworden op: ma mar 09, 2015 4:03 pm

ruimtegebrek

Bericht door frank »

Ik heb een Nugget met hefdak gekocht en wat betreft het rijden ben ik zeer tevreden. Hij is wel hard afgeveerd en je hoort het nodige piepen en kraken op ongelijke wegen maar dat hoort er bij denk ik. De stoelen zijn ook zeer comfortabel.
Mijn vraag is echter hoe benut ik de schaarse ruimte. Ben pas op proef 2 dagen weg geweest en bewust veel meegenomen. Ben gewend aan een ruime caravan.
Het toilet heb ik inmiddels er uit gehaald en ben tot de conclusie gekomen dat je alleen een tafel met 2 stoelen mee kunt nemen. Verder meen ik dat kleren in tassen meegenomen moeten worden.
In de keuken is maar zeer weinig plaats voor de noodzakelijke toebehoren.
Wellicht zijn er nog tips te geven over hoe deze schaarse ruimte zo efficient mogelijk te benutten. Tijdens het nuggetweekend eind september hoop ik ook het nodige op te steken.
Gebruikersavatar
carl runge
Site Admin
Berichten: 405
Lid geworden op: ma sep 17, 2012 10:53 am
Locatie: Emmen

Re: ruimtegebrek

Bericht door carl runge »

Hoi Frank,

Ja, daar hebben wij ook last van. Maar vaak nemen we ook teveel mee. Met een hefdak zijn de mogelijkheden beperkt:

Een bagagebox/tas op een fietsendrager
[*]Wij hebben zelf een gemaakt:http://www.nuggetforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=20
[*]Fiamma bagageboxen: http://www.fiammastore.nl/bagage-boxen.html
[*]Fiamma bagagetassen: http://www.fiammastore.nl/fiamma-cargo-back.html
[*]Thule bagagebox van Marjolein en Pedro: http://www.nuggetforum.nl/viewtopic.php?f=5&t=122
[*]Kist op fietsendrager bij Frank & Dominique: http://www.nuggetforum.nl/viewtopic.php?f=5&t=95

Een bagagebuis aan de fietsendrager monteren
[*]Zie op pagina van Frank & Dominique http://www.nuggetforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=127

Arjen zou een big Nugget aanbevelen :D
Vriendelijke groeten,
Carl en Annet Runge
frank
Berichten: 9
Lid geworden op: ma mar 09, 2015 4:03 pm

Re: ruimtegebrek

Bericht door frank »

De suggesties over verminderen ruimtegebrek zijn voor mij niet uitvoerbaar. Het fietsenrek heb ik nodig voor de fietsen en op het hefdak nog een bagagebox plaatsen lijkt me ook niet handig.
Het dak wordt dan zwaarder om op te tillen en de box is ook niet makkelijk te bereiken.
Ik sta open voor verdere suggesties (de wagen is wel een uitstekende caravantrekker :)
Zonnetje1969
Berichten: 39
Lid geworden op: zo okt 13, 2013 3:35 pm

Re: ruimtegebrek

Bericht door Zonnetje1969 »

Ik ben een vrouw en ze zeggen dat die altijd teveel mee willen nemen,maar toch we hebben nog ruimte over
Om spullen mee te nemen en zou niet weten wat ik miste in me bus ,ben ook nog dat ik totaal geen spullen wil zien
Als we ergens staan op de grond of op de bank en stoelen dat wil ik graag altijd vrij houden :lol:
Dus frank, wat wil je mee waar jij geen plaatst voor hebt??
frank
Berichten: 9
Lid geworden op: ma mar 09, 2015 4:03 pm

Re: ruimtegebrek

Bericht door frank »

Ondergoed en badhanddoeken kunnen we wel kwijt. Jassen kunnen in de hangkast, schoenen onder de bank evenals restspullen maar met name kleren waar laten we die? Ik denk in tassen die tussen bank en voorstoelen geplaatst worden. Gelukkig zijn wij alle twee niet dik. Ben benieuwd.
Zonnetje1969
Berichten: 39
Lid geworden op: zo okt 13, 2013 3:35 pm

Re: ruimtegebrek

Bericht door Zonnetje1969 »

Hoi frank
Nou zal beetje zeggen hoe en waar ik alles beetje heb liggen mischien brengt het je op een idee
Achter in de kast heb ik wel twee legplanken bovenin op de legplank heb ik me borden bakjes en soepkommen staan enz
Plank eronder heb ik dus mijn kleren liggen(plank middenin ) en helemaal onder in liggen de kleren van R.
Heb dus geen hang kleding dat neemt teveel ruimte in vind ik dus houd wel rekening daarmee netjes opgevouwen kan ik veel kleding mee krijgen dus.in de vakjes erachter dus in de kast zitten de sokken en onderbroeken.een vakje voor de shampoo ,tandepasta,toilettas fohn haarlak enz ,en een vakje de bovenste voor me bekers,glazen.
Onder het gas dat gat zeg maar liggen me handoeken theedoekenen badlakens,washandjes.me koffiezetapparaat een opvouwbare afwasbak opvouwbare emmer en beetje losse dingen
Onder de bank liggen eigenlijk spullen zoals verbandkistje rijplaten gereedschap,schoenen enz .komt denk ik erg onduidelijk over allemaal hahahahaha maar goed mischien heb je er wat aan, trouwens me jas dat is alleen in voorjaar die ligt vaak op 1 stoel of voor de stoel en als we weekend weg zijn dan doe ik hem in de kast in de zomer geen jas maar altijdeen vest bij ons -:)
Nou succes ermee ben normaal iemand die veeel meeneemt helemaal kleding maar alles past en heeft zijn plek.geen spullen op de grond tafel of bank alles is weggeborgen
Zonnetje1969
Berichten: 39
Lid geworden op: zo okt 13, 2013 3:35 pm

Re: ruimtegebrek

Bericht door Zonnetje1969 »

We hebben trouwens stoelen van crespo zijn 8 cm dik totaal en passen de krukjes die we erbij hebben precies in schuiven we in de stoel :D ttafel en stoelen staan dus achter de bank met rijden wat goed past
Gebruikersavatar
carl runge
Site Admin
Berichten: 405
Lid geworden op: ma sep 17, 2012 10:53 am
Locatie: Emmen

Re: ruimtegebrek

Bericht door carl runge »

Wij hebben onze tafel en stoelen met een spanband achter de bestuurdersstoel vast gemaakt en de jassen en truien achter de bank. Ik heb daar een buis gemonteerd. Verder laten we het bovenbed gedurende de vakantie uitgetrokken en ook hier liggen soms wel de jassen.
Vriendelijke groeten,
Carl en Annet Runge
frank
Berichten: 9
Lid geworden op: ma mar 09, 2015 4:03 pm

Re: ruimtegebrek

Bericht door frank »

Nou, Zonnetje 69 en Carl Runge, ik ben met jullie suggesties al zeer geholpen. Heb net alles geprint en zal het aan mijn vrouw voorleggen. Wat ik haar vertelde zag ze al helemaal zitten. Gaat het toch nog goed komen met onze blauwe nugget. Andere suggesties van wie dan ook blijven natuurlijk welkom. Misschien begin van een praktijkhandboek hoe laad ik mijn Nugget :lol:
In ieder geval mijn hartelijke dank.
Frank & Dominique
Berichten: 38
Lid geworden op: ma sep 22, 2014 11:34 am

Re: ruimtegebrek

Bericht door Frank & Dominique »

Jaren(en nu nog) met de motor op verlof(BMW GS/Adventure met alu koffers)leert een mens dat je met héél weinig kan toekomen.
Dat probeer ik ook toe te passen met de camper(alhoewel ik steeds discussies hieromtrent heb met Dominique).
In mijn bagaebox die op een fietsdrager staat, zitten tafel, oprijblokken, verlengsnoer enz.
Binnenin in de hangkast passen 4 plastic stapelbakken, onder de gootsteen 3 bakken(zet ik onder bed wanneer uitgeklapt, verder probeer ik alles in de kastjes(ook de Porta-Potti in onderste kastje).
Heb ook zo een bagagedrager boven de achterruit, waar ik in waterdichte Ortlieb zakken(die ik ook op de motor gebruik)nog wat spullen kwijt kan, plus onze opblaasbare kayak die steeds meegaat.
Klapstoeltjes zitten in 2 PVC buizen met schroefdop die achter de fietsdrager bevestigd is.
Zelf zijn we met 2 volwassen personen(ik en Dominique), 2 kinderen en onze hond.
En alles past.......maar een buscamper is om de verplaatsing te maken, in te slapen, toiletbezoek, koken, en verder buiten leven(das toch de bedoeling van vakantie, niet, en bij slecht weer, starten en de zon achterna, voila zo bekijken wij het toch 8-) 8-)
Plaats reactie