Winterstalling en huishoudaccu

Algemene vragen en antwoorden rondom de Ford Nugget.

Moderator: carl runge

Plaats reactie
Ahak
Berichten: 3
Lid geworden op: zo okt 09, 2016 10:01 am

Winterstalling en huishoudaccu

Bericht door Ahak »

Hallo,
Ik ga van de week mijn Nugget uit 1999 naar de stalling brengen.
Mag daar de camper aansluiten op het stroomnet.
Kan ik de camper de hele winter op stroom laten zonder dat dit ten koste gaat van de huishoudaccu.?

Arie
Gebruikersavatar
carl runge
Site Admin
Berichten: 408
Lid geworden op: ma sep 17, 2012 10:53 am
Locatie: Emmen

Re: Winterstalling en huishoudaccu

Bericht door carl runge »

Hoi Arie,

Ik neem aan dat de huishoudaccu gewoon wordt bijgeladen, maar dat dit niet gebeurt voor de auto accu.

http://www.nuggetforum.nl/viewtopic.php?f=6&t=210

Wij hebben een Nugget uit 2004 en hierbij wordt alleen de huishoudaccu bijgeladen.
Vriendelijke groeten,
Carl en Annet Runge
opa_johan
Berichten: 5
Lid geworden op: di jan 21, 2014 6:11 pm
Locatie: Brugge (België)

Re: Winterstalling en huishoudaccu

Bericht door opa_johan »

Dag Arie

Reeds drie jaar plaats ik mijn ford nugget (bouwjaar 2012) van 1 november tot 1 april van het volgend jaar in een niet verwarmde maar goed verluchte winterberging . In deze periode wordt de batterij niet opgeladen. Vòòr het wegbrengen wordt de batterij wel volledig opgeladen ( ongeveer 48 uur aansluiten op het netwerk ) Dan worden de beide klemmen van de woonbatterij volledig losgemaakt. Op 1 april, na het terug aanbrengen van de klemmen bedraagt de spanning telkens 12,8 V en is de batterij nog voor 80% opgeladen. Tot op heden doet de batterij het nog prima.

De verzekering van de eigenaar voor de winterberging eist ondermeer dat dat tijdens de stalling alle batterijen ( dus ook de batterij van de wagen) volledig losgekoppeld worden . Zelfs een tijdelijke aansluiting op het netwerk tijdens de winter stalling is dus bij mij moeilijk te regelen.
groetjes,
Johan
Plaats reactie