Even voorstellen als wellicht toekomstige Nugget eigenaars

Algemene vragen en antwoorden rondom de Ford Nugget.

Moderator: carl runge

Plaats reactie
Ronald53
Berichten: 40
Lid geworden op: za okt 15, 2016 5:49 pm

Even voorstellen als wellicht toekomstige Nugget eigenaars

Bericht door Ronald53 »

Hallo,

Op zoek naar een klein type camper (gebruikt) hebben mijn vrouw Annelies en ik deze week op de campingbeurs kennis gemaakt met de Nugget, en we zien het meteen helemaal zitten. We keken in eerste instantie naar VW's, T4 of T5, maar de Nugget lijkt ons veel praktischer.

Wel zit ik meteen vol vragen, en de eerste betreft de enorme keus aan motoren die Ford biedt. Zoekend naar de verschillen (behalve pk's), werd ik meteen ook geconfronteerd met het feit dat er problemen zijn met, naar het lijkt, vooral de 131 en 140 pk modellen uit 2007-2010. En met modellen die een oliepomp-probleem hebben, als is mij dan weer niet duidelijk om welke jaren het dan gaat, dit bericht vermeldt zowel 2012 als 2006.

Is er ergens een overzicht van alle motoren, liefst met hun eigenschappen en/of kwalen? Op de Engelstalige wikipedia staat wel een overzicht, maar dit lijkt niet compleet te zijn, daar staan bijvoorbeeld de 101, 125 en 154 PK 2.2 liter motoren weer niet bij. Ik lees ook regelmatig dat het vaak gaat om dezelfde motoren waarbij alleen de software anders zou zijn.

Kan iemand mij helpen de bomen in het bos te zien?

Met vriendelijke groet,
Ronald
cgbos
Berichten: 35
Lid geworden op: di okt 14, 2014 2:16 pm

Re: Even voorstellen als wellicht toekomstige Nugget eigenaa

Bericht door cgbos »

Hallo Ronald,

Helaas kan ik je niet heel veel verder helpen. Maar ik kan je wel adviseren op de Engelse Wikipedia site even naar Duratorq 2.2 TDCi te kijken; daar vind je volgens mij wat meer specifieke informatie over motoren dan op de Wikipedia site die je zelf noemt.
Voor zover ik weet zijn de probleem-motoren geproduceerd tot december 2011.
Mocht je een camper op het oog hebben, kan je proberen het VIN nummer op deze site op te zoeken: http://www.etis.ford.com/vehicleSelection.do en zo nagaan of er nog een terugroep-actie voor die auto openstaat.

Carel.
Gebruikersavatar
carl runge
Site Admin
Berichten: 408
Lid geworden op: ma sep 17, 2012 10:53 am
Locatie: Emmen

Re: Even voorstellen als wellicht toekomstige Nugget eigenaa

Bericht door carl runge »

Hoi Ronald,

Wij hebben een Nugget uit 2004. (2.0 Tdci, 125pk) en vinden de motor fantastisch. Nooit problemen gehad. Wel hebben Fords veel last van roest, dus goed opletten bij de aanschaf.
Vriendelijke groeten,
Carl en Annet Runge
Ronald53
Berichten: 40
Lid geworden op: za okt 15, 2016 5:49 pm

Re: Even voorstellen als wellicht toekomstige Nugget eigenaa

Bericht door Ronald53 »

cgbos schreef:Mocht je een camper op het oog hebben, kan je proberen het VIN nummer op deze site op te zoeken: http://www.etis.ford.com/vehicleSelection.do en zo nagaan of er nog een terugroep-actie voor die auto openstaat.
Bedankt, ik zal daar t.z.t. zeker kijken. Volgens mij zijn veel Nuggets uit Duitsland geïmporteerd. Worden terugroepacties dan toch netjes door Nederlandse dealers uitgevoerd?
Groet,
Ronald
cgbos
Berichten: 35
Lid geworden op: di okt 14, 2014 2:16 pm

Re: Even voorstellen als wellicht toekomstige Nugget eigenaa

Bericht door cgbos »

Ronald,

Voor zover ik weet worden terugroepacties aangestuurd door Ford Nederland, de importeur. Als het zover is zou je je daarmee contact op kunnen nemen.
C.
Plaats reactie