garantiegedoe op nieuwe nugget

Algemene vragen en antwoorden rondom de Ford Nugget.

Moderator: carl runge

joop
Berichten: 14
Lid geworden op: vr feb 12, 2016 11:33 am

garantiegedoe op nieuwe nugget

Bericht door joop »

Na veel problemen met een 2e hands Nugget deze bij de dealer ingeruild op een splinternieuwe. Maar ook dat bleek geen garantie voor probleemloos: binnen een paar maanden kokende huishoudaccu's. Essentie van het verhaal is dat we met de camper naar duitsland moesten omdat onze dealer deze daar had ingekocht en deze dealer in duitsland het probleem moest oplossen. Dat bleek een heilloze weg. Uiteindelijk bleek Global Camper in Emmen bereid om ons probleem op te lossen. Zij zijn officieel importeur van Westfalia en door Westfalia erkend om onder garantie problemen op te lossen. Dus mijn advies is als je een nieuwe Nugget aanschaft doe dat bij een leverancier die erkend is door Westfalia en dat zijn voorzover ons bekend alleen Global Campers in Emmen en volkswagencampers in Amersfoort. Dat is ook na te lezen op de Westfalia site maar daar kom je pas achter als er zich een probleem voordoet en je verder gaat zoeken.
Dus wat mij betreft veel waardering voor John Robben van Global Camper die ons probleem oplostte!
Gebruikersavatar
Audiofiel
Berichten: 236
Lid geworden op: wo sep 11, 2013 10:08 am

Re: garantiegedoe op nieuwe nugget

Bericht door Audiofiel »

Goed te horen dat je probleem is opgelost. Ik denk dat dit gewoon onder garantie is geregeld, dus het heeft uiteindelijk niets gekost voor deze dealer.

Hoewel ik wel sta te kijken dat juist deze dealer je geholpen heeft. Voor mij en vele anderen zijn er alleen maar zeer negatieve ervaringen met JR uit Emmen.... :?
Big Nugget
joop
Berichten: 14
Lid geworden op: vr feb 12, 2016 11:33 am

Re: garantiegedoe op nieuwe nugget

Bericht door joop »

Ik kan natuurlijk niet oordelen over uw ervaringen maar wij zijn prima geholpen en de reparatie is (dus) in overleg en onder garantie van Westfalia verholpen en dat kon de dealer waar wij de camper kochten niet bieden of we moesten naar de oorspronkelijke leverancier op 750 km. afstand. Uit ervaring weten wij dat het niet zo vanzelfsprekend is dat dealers enthousiast worden om een garantie reparatie uit te voeren als ze niet zelf de oorspronkelijke leverancier zijn, ook al kost het ze niets. Vooral positief is dat Global Camper erkend is door Westfalia want wij werden door Westfalia naar Global Camper verwezen en dat er rechtstreekse lijnen zijn tussen beide bedrijven.
Gebruikersavatar
carl runge
Site Admin
Berichten: 405
Lid geworden op: ma sep 17, 2012 10:53 am
Locatie: Emmen

Re: garantiegedoe op nieuwe nugget

Bericht door carl runge »

Fijn dat jullie probleem is opgelost. En ook goed te horen dat dit is gedaan door Global campers.
Vriendelijke groeten,
Carl en Annet Runge
Gebruikersavatar
Audiofiel
Berichten: 236
Lid geworden op: wo sep 11, 2013 10:08 am

Re: garantiegedoe op nieuwe nugget

Bericht door Audiofiel »

Dus Westfalia heeft contact opgenomen met Global en daarna wilden zij het voor jullie doen (onder garantie). Dat is iets dat Westfalia niet kan doen bij een camperdealer die geen echte Westfalia-dealer is.

Wel slecht dat er door de verkopende dealer zelf geen actie is ondernomen om alles te regelen. Dat hoort natuurlijk wel te gebeuren!
Big Nugget
joop
Berichten: 14
Lid geworden op: vr feb 12, 2016 11:33 am

Re: garantiegedoe op nieuwe nugget

Bericht door joop »

De verkopende dealer was wel bereid om het probleem op te lossen maar dan "in eigen beheer" omdat het laten lopen via westfalia te ingewikkeld zou zijn. Mijn conclusie achteraf is dat de verkopende dealer geen garantie kan bieden namens Westfalia. En in eigen beheer het probleem oplossen stond mij niet aan omdat ik bij een nieuwe camper verwacht dat dit onder Westfalia garantie wordt verholpen
Dus als je een Ford Nugget koopt van minder dan twee jaar oud, dus waar nog Westfalia garantie op zit , overtuig je er dan van dat de verkoper deze garantie waar kan maken!
Jarig
Berichten: 6
Lid geworden op: wo nov 22, 2017 10:34 am

Re: garantiegedoe op nieuwe nugget

Bericht door Jarig »

:? Hallo allemaal
Na het verkrijgen van de nugget 170 ps automaat edition uitvoering zijn we onmiddelijk op pad gegaan
Na het eerste spannende uit stapje voldaan naar huis
Wk 2 weekend uitstapje noord duitsland maar kregen problemen met de standkachel
Wat codes uitgelezen kachel was niet te resetten . 500 km gereden om onze dealer te consulteren.
En toen begon de horror film.
Garantie ??!!!! We moesten maar contact zoeken met de nl importeur.
Vervolgens de volgende aktie ondernomen
Importeur gebeld afspraak gemaakt
Daarna het advies gekregen om conform de westfalia regels bij de dealer waar de auto neu geliefert war het probleem voor teleggen. Mijn leverancier had deze auto(‘s) in duitsland opgekocht.
In geval van garantie in nederland niet of nagenoeg niets.
Ik kan dit de nederlandse importeur dus ook niets kwalijk nemen want die wil wel maar kan eigenlijk niets doen .omdat westfalia duitsland altijd verwijst naar de ford fag handler (in mijn geval in beieren)
Heb toen opadvies westf nl contact gez. Met eberspacher nl en het hele circus ingang gezet
Uit eindelijk maar besloten de hele westfalia handel ( techniek ) er uit te slopen
Zit er nu weer warm
Voor de prijs van een westfalia onderdeel .....een compete stuureenheid met electonica en aangepaste buizen ivm oververhitting van het systeem.
Mijn conclussie tenslotte KOOP NOOIT EEN auto met 1 dags toelating bij een van de bekende nugget handelaren
Maar uitluitend bij global emmen of westfalia amerfoort

WANT WAT BETREFT garantie ben je altijd afhankelijk van de oorspronkelijke leverancier(de duitse ford garage)
Deze werken altijd op afspraak en wanneer het hun uit komt.
Het enorme ,,prijsvoordeel smelt al sneeuwvoor de zon weg met al die ritjes naar beieren ,,
Evt reacties van mede lot genoten zijn welkom.
Dit alles om te voorkomen dat er meer nuggatiers de dupe worden van dit import voordeel van de zogenaamde westfalia specialisten ( de goede niet te na gesproken)
Groet en tot ziens onderweg
Silvernuget driver jarig.
(Geen grapjes wat betr mijn naam want je bent niet jarig al dit je overkomt)
Mogelijke problemen 2017
1 olie peilstok modificatie
2 scheidings relais boord accu,s matig
3 ruitewissermor slaat te ver uit
4 bevestinging achterste verwarmings buis slecht (buis word geplet onderbladveer )
5 electonica kachel instabiel (zelf vervangen voor orgineel)
Garantie :sterkte toegewenst
Ronald53
Berichten: 40
Lid geworden op: za okt 15, 2016 5:49 pm

Re: garantiegedoe op nieuwe nugget

Bericht door Ronald53 »

Heeft die Nederlandse wederverkoper dan geen garantieafspraken met je gemaakt?
Ronald
Jarig
Berichten: 6
Lid geworden op: wo nov 22, 2017 10:34 am

Re: garantiegedoe op nieuwe nugget

Bericht door Jarig »

Daar heb je wel een punt.
Je koopt deze auto bij een hele grote partij in nederland.
Dan heb je een goed gevoel tijdens de gesprekken en besluit tenslotte
Om tot aankoop over tegaan.
Je praat over een fabrieks nieuwe ford nugget
Een dag in duitsland op kenteken en daarna ingevoerd door deze handelaar
Op vragen wat bertrefd garantie : krijg je dit antwoord ,, je hebt natuurlijk de fabrieks garantie,,
Je hebt het over € 70000 dan reken je niet op zoiets
Deze aot is op een grote camperbeurs in nederland gekocht na lang wikken en wegen.

Maar wat wij niet wisten dat alle problemen met het westfalia deel van de auto via duitsland dus in ons geval ford mgs in wieden bayeren de. Loopt
En westfalia handeld alles voor een grootdeel via die dealer af
Met andere woorden je moet voor alles wat betreft garantie naar duitsland

Mijn dealer stuurt mij naar westfalia nl (global of campetcentrum amersfoort) en deze dealer verwacht dat deze mensen de garantie afwikkelen
En daar zit namelijk het probleem

Ik heb mijn
Kachel laten repareren op advies van westfalia nl bij eberspacher
Dit katen uitvoeren en zelf maar betaald
Achteraf kreeg ik een mailtje dat de verwarmingsbuis nu aangepast is door westfalia en dat ik die dan ook gratis ontvang .... na overleg westfalia de
Mijn dealer stuurt mij naar westfalia
mijn dealer wil zelf de kachel zelf laten maken
Mijn dealer doet niets volgens het garantie protocol wat betreft deze auto
Westfalia stuurt geen onderdelen naar niet gerelateerde dealers.
Zelfs eberspacher (fabrikant en leverancier WF.)
Moet het aangepaste stuurapparaat van de kachel bij westfalia bestellen(global emmen dus)

Ik schrijf hierover om dat dit een drama wordt en is
Deze week alweer twee garantie collega,s die problemen hebben en weer richting duitsland gestuurd worden

Het is dat ik geen gedonder wil en niet met mijn kop op de tv wil
Maar deze paralel importeurs moeten hier mee stoppen .
Gr jarig
Gebruikersavatar
Audiofiel
Berichten: 236
Lid geworden op: wo sep 11, 2013 10:08 am

Re: garantiegedoe op nieuwe nugget

Bericht door Audiofiel »

Qua rechten geldt in Nederland: in principe heb je alleen te maken met de verkopende partij en in het eerste halfjaar geldt dat je ook niet zelf hoeft te bewijzen dat er iets fout is aan het product. Zou ontbinding van de koopovereenkomst niet het beste zijn geweest? De verkopende partij blijft nu gigantisch in gebreke. Wel de lusten (alle winst) en niet de lasten (oplossen van de problemen). Heer vervelend voor je.

Ikzelf heb een Knaus gekocht in Duitsland die nog in de garantie zat en heb momenteel een kwestie met de koelkast die ik binnen de garantie wil laten oplossen. De bus staat nu bij de dealer. Niet van harte, ik moest achteraan sluiten in de rij, en ik heb met ze afgesproken dat uren die niet vergoed worden door Knaus Duitsland door mij worden betaald (niet alle tijd wordt namelijk 100% betaald aan de officiële dealers). Ik vind dat prima, ze hebben geen winst op mij gemaakt en hoeven wat mij betreft er ook niet op toe te leggen dat ik hem zelf heb geïmporteerd.
Big Nugget
Plaats reactie