Is het echt zo .....

Algemene vragen en antwoorden rondom de Ford Nugget.

Moderator: carl runge

Plaats reactie
Herptcity
Berichten: 2
Lid geworden op: do sep 07, 2017 7:48 pm

Is het echt zo .....

Bericht door Herptcity »

Hallo allemaal,
Ik ben voornemens een Ford nugget te kopen geen nieuwe maar eentje waar qua prijs de kop af is .
Nu lees ik op internet zoveel verhalen over door roesten en motor problemen en daarnaast ook nog het slecht afhandeling van klachten dat ik er toch huiverig begint te worden.
Is het echt zo slecht?
Ronald53
Berichten: 40
Lid geworden op: za okt 15, 2016 5:49 pm

Re: Is het echt zo .....

Bericht door Ronald53 »

Welke leeftijd/budget denk je aan?
Herptcity
Berichten: 2
Lid geworden op: do sep 07, 2017 7:48 pm

Re: Is het echt zo .....

Bericht door Herptcity »

Hoi ik denk aan zo'n 20 a 25.000 moet toch wel iets leuks te koop zijn?
Frank & Dominique
Berichten: 38
Lid geworden op: ma sep 22, 2014 11:34 am

Re: Is het echt zo .....

Bericht door Frank & Dominique »

Op internet lees je enkel de verhalen van slechte ervaringen, de goede komen zelden ter sprake, daar goed synoniem staat voor normaal.
Over elk type auto/bus/motor enz. ook van de zogenaamde "premium" merken, googel maar ééns DSG en automaat bak VW Transporter, roest bij Mercedes Viano enz.
Wij rijden nu reeds ons 4de jaar met Ford Nugget hoogdak uit 2011, met nu 116.000 Km, buiten jaarlijks onderhoud (officiele Ford garage) remblokken, banden, en een lampje van de nummerplaatverlichting niets problemen, onze vorige buscamper, VW T4 California met automaat kan ik je verhalen over vertellen, is dan ook na 2 jaar en veel problemen revisie automaat op 120.000 Km, stuurslot, roest enz.met plezier ingeruild op onze Nugget.
Via werk heb ik al meer dan 15 jaar ervaring met Ford busjes, geen noemenswaardige problemen, ook onze personenwagen, een Ford Tourneo met 1.0 Ecoboost benzinemotor geen probleem.
Goede garage en wat vertrouwen doen het!!!
Daarbuiten nog een Toyota Hilux Pick-Up in ons bezit met bijna 400.000 Km, buiten normaal onderhoud nix probleem, ook nog motorfiets BMW GS/Adventure......soms mezelf ook al afgevraagd of die BMW kwaliteit nu echt zo goed is....ook zo zijn problemen, dus zeker niet denken dat Ford minder kwaliteit is.
NuggetW
Berichten: 29
Lid geworden op: do jul 23, 2015 10:16 pm

Re: Is het echt zo .....

Bericht door NuggetW »

sowieso in de prijsklasse van 20 t/m 25 duizend val je niet in de categorie van de motor problemen. Het betreft alleen de 2.2 TDCI van bouwjaar 2009-2013

roest is altijd een issue om in de gaten te houden!
Ronald53
Berichten: 40
Lid geworden op: za okt 15, 2016 5:49 pm

Re: Is het echt zo .....

Bericht door Ronald53 »

NuggetW schreef:sowieso in de prijsklasse van 20 t/m 25 duizend val je niet in de categorie van de motor problemen. Het betreft alleen de 2.2 TDCI van bouwjaar 2009-2013

roest is altijd een issue om in de gaten te houden!
Bedoel je dat voor dat bedrag een jongere auto te koop is? En de "probleemmotor" werd niet pas in 2013, maar ergens eind 2010, volgens de NKC oktober 2010, al opgevolgd door een betere. De Euro V valt er in elk geval niet onder. Maar daar moet je wel wat meer dan 25 duizend voor neertellen....
Ronald
Gebruikersavatar
Audiofiel
Berichten: 236
Lid geworden op: wo sep 11, 2013 10:08 am

Re: Is het echt zo .....

Bericht door Audiofiel »

Ik denk dat hij bedoelt dat een Nugget uit de 'gevaarlijke' jaren duurder is dan €25.000.
Big Nugget
Ronald53
Berichten: 40
Lid geworden op: za okt 15, 2016 5:49 pm

Re: Is het echt zo .....

Bericht door Ronald53 »

Zou kunnen, maar ik zie net dat de TS al sinds 10 september niet meer op het forum is geweest. Bedankt voor de moeite...
Ronald
NuggetW
Berichten: 29
Lid geworden op: do jul 23, 2015 10:16 pm

Re: Is het echt zo .....

Bericht door NuggetW »

Audiofiel schreef:Ik denk dat hij bedoelt dat een Nugget uit de 'gevaarlijke' jaren duurder is dan €25.000.
Klopt inderdaad.
Plaats reactie