Ford, VW of Mercedes?allen nieuw maar welke en waarom?

Algemene vragen en antwoorden rondom de Ford Nugget.

Moderator: carl runge

Plaats reactie
Marcel77
Berichten: 1
Lid geworden op: di mei 15, 2018 11:34 pm

Ford, VW of Mercedes?allen nieuw maar welke en waarom?

Bericht door Marcel77 »

Hallo allen,

Ik ben me aan het oriënteren voor een nieuwe buscamper.
Ik zit te twijfelen tussen de Ford Nugget, VW California of de Mercedes Marco Polo?
Ik hoor graag jullie voor en tegens? Ook eventuele aankoop tips zijn welkom en welke dealer jullie adviseren?
Ik heb jaren ervaring met een Laika Kreos 7010 deze is van een oom maar wil nu zelf een buscamper die ik ook prive kan gebruiken. Voor mij is een Diesel een harde eis en hou wel van wat vermogen, het hoeft geen racemonster te zijn maar ben gewend om met meer dan voldoende vermogen in de bergen te rijden. Nog een eis is dat het en AUTOMAAT moet zijn..

Nogmaals alle tips, opmerkingen zijn welkom.

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!
Vriendelijke groet,

Marcel
Sandra
Berichten: 4
Lid geworden op: vr mei 11, 2018 10:25 am

Re: Ford, VW of Mercedes?allen nieuw maar welke en waarom?

Bericht door Sandra »

Hallo Marcel,

Wij hebben ook recent een dergelijke zoektocht achter de rug. De eisen die je noemt kun je vrij makkelijk uit de verkoopfolders halen lijkt mij. Voor ons maakte het verschil juist de inrichting van de modellen die je noemt. Hoe je de bus als camper gebruikt bedoel ik. En natuurlijk zit er een behoorlijk prijsverschil tussen de modellen.

Om je een beeld te geven wat voor ons de doorslag gaf bij het kiezen voor een Nugget met hefdak:
- Prijs voor wat je krijgt
- Onopvallende verschijning bij dagelijks gebruik zoals woon-werk verkeer.
- Fatsoenlijke afmetingen bovenbed en comfort. Hoe lief mijn man en ik elkaar ook vinden, wij zijn erg gehecht aan onze nachtrust ;-)
- Twee opgroeiende kinderen passen goed op de achterbank (dat bleek bij campers op basis van een Ducato chassis vaak een uitdaging)
- De mogelijkheid om op doorreis met zijn vieren in de camper te kunnen slapen.
- Het vermogen om veilig in de bergen te kunnen rijden en te kunnen inhalen op snelwegen.
- Euro 6 omdat er steeds meer 'umweltzones' komen.

Ik kan nog geen praktijkervaringen delen. Die kun je volop vinden op dit forum in post van andere Nuggetrijders. (Het geen ons enorm geholpen heeft bij het maken van onze keuze. Dank daarvoor mede-camperaars!)

Groeten,
Sandra
Plaats reactie