Nieuwe nugget importeur

Algemene vragen en antwoorden rondom de Ford Nugget.

Moderator: carl runge

Plaats reactie
Jarig
Berichten: 6
Lid geworden op: wo nov 22, 2017 10:34 am

Nieuwe nugget importeur

Bericht door Jarig »

Duidelijkheid bij westfalia nederland
De enige plek waar je nu een splinternieuwe nugget kan kopen is campercentrum amersfoort
Voor liefhebbers van een probleemloze auto MET westfalia garantie dus .........

Gezien op de site van global:

Global Campers BV is gestart in 2006 met de verkoop van campers. Het betrof destijds tweedehands campers die werden ingevoerd vanuit Duitsland. Al snel werd de keuze gemaakt voor de buscampers en dan met name de Westfalia buscampers. De opgedane kennis omtrent het product Westfalia en de succesvolle verkopen, werden in 2012 beloond met het officiële dealer/importeurschap van Westfalia voor Nederland.

Westfalia vanaf 1 september 2018
OPEN BRIEF aan alle bestaande en toekomstige klanten

Westfalia timmert stevig aan de weg en u merkt dat ook aan de vele nieuwe modellen en ontwikkelingen. Voor de Nederlandse markt is het belangrijk om op een centrale locatie te zitten, die voor iedereen zo goed mogelijk bereikbaar is. Daarom is in goed overleg besloten om Westfalia vanaf 1 september 2018 in één hoofdvestiging te vestigen en wel in Amersfoort, bij Campercentrum Nederland. Dit bedrijf is al ruim vijftien jaar Westfalia dealer en tevens de enige officiële dealer van Volkswagen Campers. Uw Westfalia Camper is daar voor service, reparatie en onderhoud in de beste handen.

Betekent dat ook een andere contactpersoon? Nee, Niels van der Meer verhuist mee en zal vanuit Amersfoort doen wat hij al deed: u zo goed mogelijk van dienst zijn. In Amersfoort komen bovendien meer Westfalia modellen te staan en de service wordt specifiek ingericht op bezitters van een Westfalia Camper.

Misschien heeft u nog vragen? Niels van der Meer staat u graag te woord via telefoonnummer 06-31 06 60 99



Rest ons u namens Global Camper hartelijk te danken voor het vertrouwen dat u in ons heeft gesteld. Wij zijn blij met de zekerheid dat Campercentrum Nederland u daarin niet zal teleurstellen.
ewes
Berichten: 2
Lid geworden op: za dec 02, 2017 12:12 pm

Re: Nieuwe nugget importeur

Bericht door ewes »

Oh, mooi.
Maar hoe zit het dan met Global Campers?
Deze staat op de Westfalia site ook aangegeven als 'contracting party'!
https://westfalia-mobil.net/en/fachhaen ... europa.php
joop
Berichten: 14
Lid geworden op: vr feb 12, 2016 11:33 am

Re: Nieuwe nugget importeur

Bericht door joop »

nou zo duidelijk ook weer niet...... Toen ik via Campercentrum een probleem meldde i.v.m. doorgebogen latten van de lattenbodem van mijn Nugget uit 2016 en zij dit met coulance verzoek aan Westfalia voorlegden, was de reactie van Westfalia dat zij niets konden betekenen omdat Campercentrum geen Ford dealer is. Ik moest me volgens Westfalia maar in verbinding stellen met een Ford dealer, bij voorkeur degene waar de camper was gekocht. Ford dealers die Westfalia campers verkopen heb je volgens mij sowieso niet in Nederland. Wat dat betreft is het in Duitsland beter geregeld, daar koop je een Nugget bij de Ford dealer en die is aanspreekbaar voor zowel het autodeel als het camperdeel. Ik ben dus benieuwd als je een nieuwe Nugget zou kopen bij Campercentrum en je een garantieclaim hebt of dan Westfalia zich ook op het standpunt stelt dat Campercentrum geen Ford dealer is en je dus ook het bos in wordt gestuurd.
wim van der meijden
Berichten: 14
Lid geworden op: do jul 01, 2021 3:15 pm
Locatie: Putten (Vel)

Re: Nieuwe nugget importeur

Bericht door wim van der meijden »

Ik kwam in de commentaren niet de naam van een bekende Nugget leverancier tegen, namelijk Van Tuyl in Herwijnen.
joop
Berichten: 14
Lid geworden op: vr feb 12, 2016 11:33 am

Re: Nieuwe nugget importeur

Bericht door joop »

Van Tuyl is inderdaad een Nugget leverancier en geen officiële Nugget dealer. In ons geval (misschien wel altijd) koopt van Tuyl zijn campers in in Duitsland bij een Ford dealer die in Duitsland ook officiële Nugget dealer zijn. In de garantieperiode adviseert van Tuyl voor het autogedeelte je te melden bij een Ford dealer in Nederland. Voor garantie op het camperdeel moest onze Nugget destijds i.v.m. kokende huishoudaccu naar Zuid Duitsland. Westfalia Campercentrum Barneveld wordt op de officiële site van Westfalia als (enige) Nederlandse handelspartner aangemerkt. Dus dat had het voor ons destijds een stuk eenvoudiger gemaakt.
Plaats reactie