Testen van de Nugget

Algemene vragen en antwoorden rondom de Ford Nugget.

Moderator: carl runge

Plaats reactie
Palmpje
Berichten: 4
Lid geworden op: wo sep 26, 2018 10:10 pm

Testen van de Nugget

Bericht door Palmpje »

Morgen gaan we met een gehuurde Custom Nugget (hefdak) een weekend naar Zuid-Limburg! Zijn heel benieuwd of het ons gaat bevallen. We kunnen gelijk testen of we het redden met nachtvorst! haha :cold:
hevala
Berichten: 144
Lid geworden op: di jan 21, 2014 8:54 pm

Re: Testen van de Nugget

Bericht door hevala »

Wij hebben ook een Nuggie met hefdak en laten ons niet tegenhouden door vorst. Wij camperen het hele jaar door. Schroom niet om de standkachel te gebruiken; die maakt het zo warm. Kost misschien een litertje diesel maar die kosten vallen te overzien. Bij een bijna lege tank stopt de kachel. Dus daarmee moet je even rekening houden.
Ook bij een paar graden vorst hebben we 's nachts de kachel uit (we hebben dan wel goede donzen slaapzakken voor de winter). Dan blijft het binnen door het "staleffect" zo'n 3 graden boven nul. De kachel heeft hem dan 's ochtends zo weer warm.
De minimum stand van de kachel is zo'n 10 graden. Dus bij minder dikke slaapzakken: houdt de kachel aan.
Kachel vergt stroom bij opstarten en bij hoge ventilator stand. Als hij eenmaal is opgewarmd (en de ventilator staat dan laag) is het verbruik minimaal.
Vroeger toen we nog wel eens aan een stroompaal stonden hadden we zo'n klein 500 watt radiator kacheltje (geen lawaai) en een klein 10x10x10cm 500 watt ventilator kacheltje (van Obelink). Die laatste is nog wel aan boord om te gebruiken als stroom inclusief is.
Palmpje
Berichten: 4
Lid geworden op: wo sep 26, 2018 10:10 pm

Re: Testen van de Nugget

Bericht door Palmpje »

Goed om te lezen, bedankt voor de goede tips. We willen boven en beneden slapen uittesten. En de standkachel zullen we zeker gebruiken! Ook hebben we goede slaapzakken! Wordt vervolgd!
eelesnops
Berichten: 9
Lid geworden op: vr sep 09, 2016 7:27 pm

Re: Testen van de Nugget

Bericht door eelesnops »

Zelfde ervaring als hevala,met als aanvulling:
Ik heb sinds 2 jaar een nieuwe hefdak nugget tot volle tevredenheid,gebruik hem ook in de winter,ik slaap boven.
Daarvoor heb ik een integraal en half integraal gehad.
Bij de nugget veel minder last van condens op de ramen.
Ook heb ik in de nugget geen last van muggen,bij mijn vorige campers wel,ondanks alles dicht en zelfs dakluiken afgeplakt met vitrage.
Ik wens jullie veel plezier met de nugget.
hevala
Berichten: 144
Lid geworden op: di jan 21, 2014 8:54 pm

Re: Testen van de Nugget

Bericht door hevala »

Mijn observatie (opgedaan tijdens de Nugget weekenden) is dat (als er geen kinderen mee gaan) er bij een hefdak meestal boven wordt geslapen. Bed (met beddengoed) ligt immers altijd klaar en het bed is breder. Bij onze Nugget uit 2012 is dat bed 152 cm breed. Er zijn weinig campers die dat evenaren. Bij het laatste model is dat helaas iets smaller. Bij de hoogdak Nuggets wordt er ook vaak beneden geslapen. Want je moet sowieso "verbouwen". Benieuwd hoe het jullie vergaan is afgelopen weekend.
mvg,
henri
Palmpje
Berichten: 4
Lid geworden op: wo sep 26, 2018 10:10 pm

Re: Testen van de Nugget

Bericht door Palmpje »

We hebben de kou overleeft. Haha. Boven en beneden. Boven is idd handiger. Bedje ligt klaar. Standkachel is fantastisch! Wel is het zo dat bij de Custom het beddengoed eraf moet onder het rijden. Anders gaat het dak niet dicht. Dat viel tegen. Beneden slapen is heel erg verbouwen vinden wij en de stoelen moeten worden omgedraaid, waardoor je niet meer lekker kan zitten. Slapen is minder comfortabel, wel warmer. Ook is bergruimte toch wel een probleem, waardoor je veel moet verhuizen met je spullen! We zij er nog niet uit. Wel een super weekend gehad.
hevala
Berichten: 144
Lid geworden op: di jan 21, 2014 8:54 pm

Re: Testen van de Nugget

Bericht door hevala »

Ja boven is iets frisser. Dat is zomers trouwens heel prettig ;-).
Helaas is de Custom iets kleiner dan de vorige versie. Bij ons kan je nog dikke slaapzakken en "normale" kussens laten liggen bij het inklappen. De Custom blijft wel iets groter en veel praktische dan de VW campers.
Wij proberen het verhuizen tijdens het verblijf te minimaliseren. Bij aankomst op een camperplaats draaien we de voorstoelen en verhuizen we levellers, stoelen & tafel in hun rolhoezen en (turken)tassen met plaids, wandelschoenen enzo naar achter de omgedraaide voorstoelen. Jassen gaan (al dan niet in een tas) op het dashboard. In een mum zijn we zo klaar. Wel heb ik een veelheid aan extra bergplaatsen gemaakt om alles goed grijpbaar een vaste plats te geven. Zie mijn "umbauten" in het duitse Nuggetforum [https://www.nuggetforum.de/forum/umbaut ... -und-warum]. Door die kastjes enzo crëeer je geen extra kubieke centimeters (de Nuggie wordt niet groter), maar wel nuttige opbergruimte.
Je behoefte hangt natuurlijk sterk af van hoe je de Nugget gebruikt. Op een verblijf camping met voortent is dat anders dan bij rondreizen. Wij zijn van plan komende winter 3 maanden op reis te gaan met de Nugget. Daarom hebben we geprobeerd de Nugget daarvoor te optimaliseren.
mvg,
henri
Plaats reactie