Kosten beurt

Algemene vragen en antwoorden rondom de Ford Nugget.

Moderator: carl runge

Plaats reactie
Bramvdkamp
Berichten: 26
Lid geworden op: ma apr 20, 2015 11:20 am

Kosten beurt

Bericht door Bramvdkamp »

Ik zou graag een goed idee hebben van oonderhoudsbeurten die, buiten de APK, echt nodig zijn. Volgens mijn dealer is een kleine beurt, zo'n € 300,-, het ene jaar, en een grote beurt, zo'n €550,- het andere jaar nodig. Dit ongeacht het aantal kilometers. De dealer heeft er natuurlijk veel eigenbelang bij dit zo voor te stellen. Nu rij ik niet meer dan zo'n 8000km per jaar. Wat is jullie ervaring? Dank!
Molly
Berichten: 14
Lid geworden op: zo sep 27, 2015 11:12 pm

Re: Kosten beurt

Bericht door Molly »

Omdat ik een hele mooie bus heb, een custom met hefdak uit 2015, ben ik naar de Ford dealer gegaan. Voor het eerst zo een mooie (bijna) nieuwe bus en dus ook voor het eerst een grote beurt bij de Ford dealer.
Dit was duurder dan het door jou genoemde bedrag. Ik heb er wel een soort certificaat bijgekregen voor als ik "pech" krijg, ergens in Europa. Dan komt Ford (?) mij redden.
De kosten hebben dus ook iets met de leeftijd van je bus te maken?
Ik zeg het verkeerd. Ik denk dat het redden door Ford te maken heeft met leeftijd en aantoonbaar onderhoud door een Ford dealer.
hevala
Berichten: 144
Lid geworden op: di jan 21, 2014 8:54 pm

Re: Kosten beurt

Bericht door hevala »

Het officiële onderhouds schema voor een Ford Transit is inderdaad om het jaar een grote beurt. Dan wordt o.a. olie verwisselt. Dat lijkt me ook nuttig als je weinig rijdt. Bij zo'n grote beurt krijg ik automatisch een "Ford Assistance" certificaat dat pechhulp geeft in heel Europa. Bij de tussen liggende kleine beurt laatst moest ik er speciaal om vragen. Maar kreeg die wel "gratis".
Met mijn personenauto had ik altijd een jaarbeurt (dwz grote beurt). Dus ik vond het al mooi dat dat bij de Nugget maar één eer per twee jaar is.
Plaats reactie