Even voorstellen....

Dit is de plek om te laten zien hoe jou Ford Nugget, Ford Transit Euroline van Westfalia, Ford Transit camper, de BigNugget en BigNugget-XL er van buiten en binnen uit ziet.

Moderator: carl runge

Gebruikersavatar
carl runge
Site Admin
Berichten: 405
Lid geworden op: ma sep 17, 2012 10:53 am
Locatie: Emmen

Re: Even voorstellen....

Bericht door carl runge »

De beloofde foto's van de Led verlichting:

De bedlampjes
DSC02222 (Large).JPG
DSC02222 (Large).JPG (78.59 KiB) 15778 keer bekeken
DSC02223 (Large).JPG
DSC02223 (Large).JPG (105.89 KiB) 15778 keer bekeken
DSC02229 (Large).JPG
DSC02229 (Large).JPG (81.99 KiB) 15778 keer bekeken
De keuken verlichting
DSC02230 (Large).JPG
DSC02230 (Large).JPG (82.05 KiB) 15778 keer bekeken
DSC02238 (Large).JPG
DSC02238 (Large).JPG (114.76 KiB) 15778 keer bekeken
DSC02239 (Large).JPG
DSC02239 (Large).JPG (128.29 KiB) 15778 keer bekeken
De cabine verlichting
DSC02246 (Large).JPG
DSC02246 (Large).JPG (102.93 KiB) 15778 keer bekeken
DSC02252 (Large).JPG
DSC02252 (Large).JPG (145.34 KiB) 15778 keer bekeken
DSC02255 (Large).JPG
DSC02255 (Large).JPG (97.88 KiB) 15778 keer bekeken
Led verlichting geef feller maar wit licht.
Vriendelijke groeten,
Carl en Annet Runge
Gebruikersavatar
HansVanDeVrande
Berichten: 17
Lid geworden op: di jan 24, 2017 7:36 pm
Locatie: Nuenen

Re: Even voorstellen....

Bericht door HansVanDeVrande »

Hoi Carl,

In mijn situatie zit er al LED verlichting in het bedlampje en de keukenverlichting.
Jouw oplossing voor de cabine verlichting vind ik interessant, en daar ga ik tzt ook wat mee doen.
2 vraagjes:
- Heb je nog een tip hoe ik de cabine verlichting los kan maken? Ik heb het wel eens geprobeerd, maar was bang dat er wat ging breken.
- Wat is het merk/type van de door jouw gebruikte lampjes in de cabine verlichting?
Met vriendelijke groet,
HAns
Gebruikersavatar
carl runge
Site Admin
Berichten: 405
Lid geworden op: ma sep 17, 2012 10:53 am
Locatie: Emmen

Re: Even voorstellen....

Bericht door carl runge »

Hoi Hans,

Je kunt de unit er gewoon uittrekken. Bij een Nugget uit 2004 zitten er 2. De voorste kun je echter niet ververangen door Led's omdat ze dan niet meer automatisch aangaan via het deurcontact. Zodra ik tijd heb, ga ik dat uitzoeken.
Vriendelijke groeten,
Carl en Annet Runge
Eiland
Berichten: 75
Lid geworden op: vr okt 02, 2020 8:43 pm
Locatie: Texel

Re: Even voorstellen....

Bericht door Eiland »

Hoi Carl, de oplossing voor LED-verlichting in keuken en bij bedlampjes wil ik ook graag uitvoeren. Wat voor soort LED-lampjes heb jij hiervoor gebruikt? Ik heb n.a.v. jou foto's op verschillende sites naar gelijk uitziende lampjes gekeken, maar niets tegen gekomen.
En moet de armatuur bij de keuken worden veranderd of kunnen de LED-lampjes in bestaande armatuur?
Wat voor soort lampjes heb je gebruikt bij de cabineverlichting en waarom heb je 1 gewoon lampje hiervan vervangen door 2 LED zoals ik uit jou foto's meen te mogen herleiden?

Ron
Gebruikersavatar
carl runge
Site Admin
Berichten: 405
Lid geworden op: ma sep 17, 2012 10:53 am
Locatie: Emmen

Re: Even voorstellen....

Bericht door carl runge »

Hoi Ron,

Ik heb bij een automaterialen winkel lampjes gekozen met dezelfde fitting. Dus even wat lampjes uit de Nugget meenemen. Ik zal binnenkort even zoeken of ik de verpakkingen nog heb, alhoewel ik niet zeker ben of ik ze nog heb. Aangezien LED niet heet wordt en heel weinig stroom gebruikt zou ik iets nemen met zoveel mogelijk Lumen/Watt.

Ik heb voorin als cabineverlichting de lampjes vervangen omdat ik die gebruik als leeslampje. Omdat de LED's een omgekeerde polariteit hadden moest ik OF de stekkers verzetten OF draden aan de LED's solderen. Ik heb gekozen dit te doen en heb toen meteen 2 parallel geschakeld voor meer licht. Omdat de lampjes in het midden van de cabine zitten ga ik toch nog een keer een ledstrip aansluiten zoals Arjen en Hans hebben gedaan.
Vriendelijke groeten,
Carl en Annet Runge
Eiland
Berichten: 75
Lid geworden op: vr okt 02, 2020 8:43 pm
Locatie: Texel

Re: Even voorstellen....

Bericht door Eiland »

Hoi Carl, dank voor informatie. Aan de afbeeldingen heb ik genoeg en ik ga komende week even naar de overkant om op zoek te gaan naar deze lampjes. Ook ik kijk dan gelijk voor een LED-strip voor boven de cabine en ook voor in de kastjes (alla Audiofiel). Al met al haal ik veel nuttige informatie van deze site. Dank

Groetjes
Ron
Plaats reactie