Zuidelijk camperen

Dit is de plek om te laten zien hoe jou Ford Nugget, Ford Transit Euroline van Westfalia, Ford Transit camper, de BigNugget en BigNugget-XL er van buiten en binnen uit ziet.

Moderator: carl runge

arne
Berichten: 16
Lid geworden op: di aug 20, 2013 9:01 am

Re: Zuidelijk camperen

Bericht door arne »

carl runge schreef:Het is pas komend weekend, Arne ;) Ik zal proberen een aantal foto's te maken.
LOL, te vroeg. :)
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
carl runge
Site Admin
Berichten: 408
Lid geworden op: ma sep 17, 2012 10:53 am
Locatie: Emmen

Re: Zuidelijk camperen

Bericht door carl runge »

Hoi Arne,

Ik heb wel een aantal foto's voor je gemaakt, maar er bleken verschillende uitvoeringen te zijn. Bijvoorbeeld met de gasveer aan de binnenkant van het doek of juist aan de buitenkant.
DSC02097 (Small).JPG
DSC02097 (Small).JPG (116.63 KiB) 19814 keer bekeken
DSC02098 (Small).JPG
DSC02098 (Small).JPG (90.43 KiB) 19814 keer bekeken
DSC02099 (Small).JPG
DSC02099 (Small).JPG (104.25 KiB) 19814 keer bekeken
DSC02100 (Small).JPG
DSC02100 (Small).JPG (95.65 KiB) 19814 keer bekeken
Als je me een PB tje stuurt met de regio waar je woont, kan ik mogelijk iemand vinden in de buurt met een hefdak waar je dan even langs kunt gaan om te kijken.
Vriendelijke groeten,
Carl en Annet Runge
arne
Berichten: 16
Lid geworden op: di aug 20, 2013 9:01 am

Re: Zuidelijk camperen

Bericht door arne »

Nou, het is even een tijdje rustig geweest met het klussen. Ik heb nog een garage vol projectjes en de camper had geen haast, dus...

Maar goed, de tijd is aangebroken om met de camper aan de slag te gaan. Dat wordt waarschijnlijk in twee delen, omdat we eerst een bed in het hefdak willen maken en daarna ook alle elektriciteit onder handen willen nemen. Het bed heeft voorrang, want we willen volgende week misschien ergens een nachtje over.

Inmiddels heb ik alle wild-gemonteerde lampjes uit de Transit gehaald en een paar meter kabel verwijderd. Dan kom je er achter dat de halve bus vol zit met kroonsteentjes en hele dunne bedrading. Dat gaan we dus nog anders doen.

Goed, onze Transit heeft op dit moment 2 slaapplaatsen, maar dat moeten er 4 gaan worden. Nou weet ik dat er een heel aantal campers met hefdak zijn, waarbij onder het hefdak ook twee mensen kunnen slapen. Dus wil ik dat bij onze camper ook gaan doen. Op onze Transit zit een Reimo dak wat in het midden wat lager is dan aan de zijkanten.


Het gat is netjes afgewerkt met een flinke platte rand. Ik heb gemeten dat er een plank van 130cm breed tussen zou moeten kunnen als ik meet vanaf de ophoging in de omlijsting.

Zo ziet het er nu van binnen uit. (Het licht maakt het er niet beter op, maar ik wilde toch wel een paar foto's posten.

Afbeelding
Het kastje is te hoog en zal moeten worden aangepast.

Afbeelding
Dit is de zijkant van het dak. Breed genoeg om wat op te laten rusten, maar dan moeten er wel uitsparingen in voor de scharnieren en de gasveren.

Om te kijken hoe ik het zou willen doen, zou ik nog steeds graag foto's willen zien van de bedden in andere hefdak campers om te zien hoe dat bij jullie ligt. Zit er een uitsparing aan de achterkant bij de grote scharnieren van het dak? En bij de montagepunten van de gasveren? Is de bedbodem achteraan vastgezet op de kastjes, of ligt dat los?

Het is mijn bedoeling om een bed van 190cm lang te maken waar onze kinderen kunnen gaan slapen. Jullie hulp is zeer welkom, want ik heb hier ook geen hefdak campers bij caravanhandelaren in de buurt kunnen vinden om eens te gaan spieken.

En voor de algehele indruk ook nog even het dak van de bovenkant.
Afbeelding
arne
Berichten: 16
Lid geworden op: di aug 20, 2013 9:01 am

Re: Zuidelijk camperen

Bericht door arne »

Zo. Vorige week zaterdag met een vriend het grootste deel van de elektriciteit uit de bus gehaald en opnieuw gedaan. Dat is bijna klaar en gaan we komende week afronden.

Dus gisteren was het tijd om het bed te bouwen. Afbeelding
Even met een 170 graden lens, dan zie je alles beter. ;)
Het bed bestaat uit twee delen. Het achterste deel zit vast en blijft altijd liggen. Het voorste deel is lis en kunnen we ook uit de bus halen als we er gewoon in rijden en niet in gaan slapen.

Intussen ook een bustent op de kop getikt voor weinig.


En compleet:
Afbeelding
Al zitten er nu geen haringen in.
Gebruikersavatar
carl runge
Site Admin
Berichten: 408
Lid geworden op: ma sep 17, 2012 10:53 am
Locatie: Emmen

Re: Zuidelijk camperen

Bericht door carl runge »

Goed bezig, Arne :D
Het ziet er erg mooi uit.
Vriendelijke groeten,
Carl en Annet Runge
arne
Berichten: 16
Lid geworden op: di aug 20, 2013 9:01 am

Re: Zuidelijk camperen

Bericht door arne »

carl runge schreef:Goed bezig, Arne :D
Het ziet er erg mooi uit.
Het is ook wel heel leuk hoor. Ik ben wel benieuwd. Binnenkort gaan we een lang weekend weg. Ik hoop dat we voor die tijd ook de koelkast in orde kunnen hebben. Als het goed is gaan we morgenavond alle elektriciteit afmaken, dan is dat alvast geregeld. En dan zien we daarna weer verder. ;)
arne
Berichten: 16
Lid geworden op: di aug 20, 2013 9:01 am

Re: Zuidelijk camperen

Bericht door arne »

Helaas is er wat laswerk aan de Transit gekomen. De dorpels moeten van voor naar achter vervangen worden. Arbeidsloon ongeveer €500 ex materiaal. Dat gaat hem voor ons niet worden. Vooral niet, omdat we er achter zijn dat dit niet onze ideale manier van kamperen is. We vinden de Transit daar eigenlijk toch te klein voor en met de meiden samen in de bus slapen is ook niet echt handig met het verschil in slaaptijden. Wij gaan weer terug naar de Holtkamper die we ook nog hebben staan.

Maar goed, een leuke bus voor de hobbyist te koop dus...
Plaats reactie