kilometerteller is ermee gestopt

Hier alle technische dingen rondom de Nuggets

Moderator: carl runge

Plaats reactie
ashgard
Berichten: 5
Lid geworden op: ma apr 30, 2018 10:56 pm

kilometerteller is ermee gestopt

Bericht door ashgard »

Vandaag is de kilometer teller van mijn ford transit uit 1998 er opeens mee opgehouden. Hij moest naar de 270000 springen, maar is net daarvoor blijven hangen. De resetbare teller doet het ook niet meer. Voor de zekerheid nog even gekeken of er een zekering is die dit zou kunnen verklaren (hoewel het me erg sterk lijkt dat deze achter een zekering zit ivm sjoemelen met de km-stand) maar daar kon ik niks vinden. Enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Gebruikersavatar
carl runge
Site Admin
Berichten: 405
Lid geworden op: ma sep 17, 2012 10:53 am
Locatie: Emmen

Re: kilometerteller is ermee gestopt

Bericht door carl runge »

Wij hebben een Nugget uit 2004 en hadden hetzelfde probleem. Ik weet alleen niet of deze vergelijkbaar is. De hele unit werd opgestuurd naar een bedrijf die ze repareren.
Komt regelmatig voor bij Transits. Trouwens Ford vraagt bijna 500,- voor de reparatie wij waren wel een stuk goedkoper uit, maar wel zonde van het geld.
Vriendelijke groeten,
Carl en Annet Runge
ashgard
Berichten: 5
Lid geworden op: ma apr 30, 2018 10:56 pm

Re: kilometerteller is ermee gestopt

Bericht door ashgard »

Ik heb de teller uit elkaar gehaald en een stukje doorgedraaid. Zat mechanisch niet vast, dus dat ging gewoon. Daarna gekeken of de motor wel werkt zonder de teller eraan. Dat werkte ook. Vervolgens alles weer in elkaar gezet en nu werkt het weer :OK!: waarschijnlijk was de motor net niet krachtig genoeg om m voor bij de 270000 te draaien. Dus wellicht over 10000 weer even open maken.
Gebruikersavatar
carl runge
Site Admin
Berichten: 405
Lid geworden op: ma sep 17, 2012 10:53 am
Locatie: Emmen

Re: kilometerteller is ermee gestopt

Bericht door carl runge »

Mooi dat het is opgelost. Bij ons was het dus duidelijk iets anders omdat daar alleen de digitale displays het niet meer deden.
Vriendelijke groeten,
Carl en Annet Runge
Eiland
Berichten: 75
Lid geworden op: vr okt 02, 2020 8:43 pm
Locatie: Texel

Re: kilometerteller is ermee gestopt

Bericht door Eiland »

Hoi Carl, bij mij heeft de digitale km-teller het begeven. Geen duidelijk beeld meer. Eerst dacht ik dat het misschien iets met vocht te maken had (bij aanduiding tijd zelfde, maar later weer goed beeld), maar ook na tijd in verwarmde ruimte geen verbetering. Ik zag dat jij ook een dergelijk probleem had. Waar/hoe opgelost?
Gebruikersavatar
carl runge
Site Admin
Berichten: 405
Lid geworden op: ma sep 17, 2012 10:53 am
Locatie: Emmen

Re: kilometerteller is ermee gestopt

Bericht door carl runge »

Wij hadden hetzelfde probleem. Komt regelmatig voor bij Transits. De hele unit werd opgestuurd naar een bedrijf die ze repareren. (Enschede geloof ik).
Trouwens Ford vraagt bijna 500,- voor de reparatie, wij waren wel een stuk goedkoper uit, maar wel zonde van het geld.
Vriendelijke groeten,
Carl en Annet Runge
Plaats reactie