vochtplekken hemelbekleding

Hier alle technische dingen rondom de Nuggets

Moderator: carl runge

Plaats reactie
Richard Anker
Berichten: 1
Lid geworden op: za okt 22, 2016 5:58 pm

vochtplekken hemelbekleding

Bericht door Richard Anker »

Beste Nugget liefhebbers,

Sinds twee maanden zijn wij in het bezit van een prachtige Ford Transit Nugget uit 2005.

Afgelopen week zijn wij voor het eerst lekker met de camper weg geweest. Na het slapen zaten er een aantal natte plekken op de hemelbekleding.
Het dak was uitgeklapt. Wanneer het dak niet is uitgeklapt en wij er niet in slapen, zijn er geen natte plekken.

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn. Wij denken aan lekkage of veel condens van het slapen. De kringen zijn na het opdrogen helaas erg zichtbaar.

Ik hoor graag van jullie,

Groet, Richard Anker.
Bijlagen
hemelbekleiding.jpg
hemelbekleiding.jpg (345.22 KiB) 6239 keer bekeken
Frank & Dominique
Berichten: 38
Lid geworden op: ma sep 22, 2014 11:34 am

Re: vochtplekken hemelbekleding

Bericht door Frank & Dominique »

Om de plekken er uit te krijgen heb ik een doeltreffende oplossing, en dat is, Steradent tabletten om kunstgebit te reinigen (wijzelf hebben al onze tanden nog :lol: )je lost een 2 a 3 tal tabletten op in wat water, doe deze oplossing in een plantenspuit en vernevel het op de plek, uitwrijven met een zuivere doek, en onmiddellijk met een fohn(haardroger hier in Belgie ;) )drogen, en alle vlekken zijn weg.
Dezelfde Steradent tabletten gebruik ik ook om 2x per jaar de watertank te reinigen, 10 tabletten in een kwartgevulde tank, enkele dagen laten inwerken, via gootsteen alles overhevelen naar vuilwatertank, daar ook een dag of twee inlaten,vuilwatertank aflaten en steeds zuivere tanks.
Maar ik zou toch éérst de oorzaak van de vochtplekken opzoeken hoor!!
howi
Berichten: 8
Lid geworden op: zo nov 07, 2021 10:17 am

Re: vochtplekken hemelbekleding

Bericht door howi »

Hallo Nugget-eigenaren,

Wij hebben sinds vorige week een 2e-hands Nugget met hefdak uit 2012 via Tuyl gekocht. We zijn direct een nacht gaan kamperen (01-11) en sliepen toen bovenin. Het was heel koud dus alle ventilatievensters moesten helaas dicht. Bij het ontwaken in de ochtend vielen ons diverse kleine vochtplekken op in het hemeldak: 2 rijen overdwars, precies daar waar het dak iets dikker is. Ik schrok me rot. Mijn vriend denkt dat het condens van onze adem is, sowieso vanwege het dicht hebben van de ventilatievensters. Dat zou natuurlijk heel goed kunnen maar ik heb toch Tuyl gebeld de volgende dag. Tuyl zei dit probleem niet te herkennen en gaf aan dat we moesten gaan checken of er misschien bouten aan de buitenkant van het dak zitten die zouden kunnen lekken. Dat lijkt ons niet het probleem te kunnen zijn na bestudering van het dak.
Ik ben gaan zoeken op het Nugget-forum en las een bericht van iemand uit 2016 die hetzelfde probleem had en ook vroeg waar die vochtplekken op dezelfde plaatsen als bij ons vandaan zouden kunnen komen. Er was slechts 1 reactie: iemand gaf antwoord hoe je die plekken kunt verwijderen. Maar op de vraag waar de plekken vandaan komen kreeg hij geen antwoord.
Dus nu is mijn vraag nog een keer: herkennen mensen zich in dit probleem? En denkt men ook dat het vochtplekken zijn naar aanleiding van onze adem of hebben sommigen toch te maken gehad met lekkage door bouten aan de zijkant van het dak waardoor dit euvel kan zijn ontstaan?

Ik zou heel graag reacties krijgen want ik vind vochtplekken een heel vervelend iets. En dat net bij een 'nieuwe' camper is voor mij dus echt schrikken.

Hartelijke groet,
HOWI
Plaats reactie