middelen om camper waterpas te zetten

Hier alle technische dingen rondom de Nuggets

Moderator: carl runge

Plaats reactie
Lejon
Berichten: 3
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 9:49 pm

middelen om camper waterpas te zetten

Bericht door Lejon »

Hallo,
Wat is jullie ervaring met hulpmiddelen om de camper waterpas te zetten? Welke type oprijblokken bijvoorbeeld? Of zijn er alternatieven die minder ruimte in beslag nemen en makkelijker in gebruik? Heeft iemand bijvoorbeeld ervaring met bandkussens (van Flat Jack)?
Alvast dank voor je reactie!
Marjon
Gebruikersavatar
carl runge
Site Admin
Berichten: 405
Lid geworden op: ma sep 17, 2012 10:53 am
Locatie: Emmen

Re: middelen om camper waterpas te zetten

Bericht door carl runge »

Wij zoeken altijd een plekje die redelijk waterpas is en hebben geen middelen om het te controleren. Dus op gevoel en dit gaat meestal wel goed. En anders liggen we s'nachts heel dicht bij elkaar :D
Vriendelijke groeten,
Carl en Annet Runge
Zonnetje1969
Berichten: 39
Lid geworden op: zo okt 13, 2013 3:35 pm

Re: middelen om camper waterpas te zetten

Bericht door Zonnetje1969 »

Als we echt erg schuin staan blokken en anders rollen we maar naar elkaar toe heb niet zo n probleem met niet helemaal waterpas staan :D
hevala
Berichten: 144
Lid geworden op: di jan 21, 2014 8:54 pm

Re: middelen om camper waterpas te zetten

Bericht door hevala »

Om te zien of ik voldoende waterpas sta heb ik een klein waterpasje (van €0,61 inclusief verzendkosten bij AliExpress) op een blokje hout geschroefd. Waterpasje is bevestigd met 2 schroefjes en (niet zichtbaar op de foto) 2 stelschroefjes. Blokje hout grijs geverfd en geplakt op de deur. Kalibreren met behulp van een echte waterpas. Omdat de waterpas toch gekalibreerd wordt is de flut kwaliteit geen probleem. Nu zie ik vanaf de bestuurders stoel of ik ongeveer goed sta.
Als blokken gebruik ik houten planken die ik over had van een oud kastje. 21cm breed, 18mm dik. Deze kan ik op verschillende manieren op elkaar stapelen (met gaten en deuvels tegen het verschuiven). Passen mooi een in officiële Fiamma tas. Zijn zeer stevig, zakken niet weg (zoals met officiële levellers met rooster bodem nog wel eens kan gebeuren) en zijn multi functioneel. Gedurende het rijden liggen ze achter de bestuurdersstoel. Op de camperplaats ervoor.
IMG_5698 Waterpas 1b vk.jpg
IMG_5698 Waterpas 1b vk.jpg (496.01 KiB) 9065 keer bekeken
IMG_5694 Waterpas 2 vk.jpg
IMG_5694 Waterpas 2 vk.jpg (498.05 KiB) 9065 keer bekeken
plankjes_20180405_171100_vk.jpg
plankjes_20180405_171100_vk.jpg (492.62 KiB) 9065 keer bekeken
Wieberenkoopmans
Berichten: 6
Lid geworden op: ma mei 10, 2021 5:40 pm

Re: middelen om camper waterpas te zetten

Bericht door Wieberenkoopmans »

Zie foto. Kan ik vanaf de bestuurderszitplaats zien of ie waterpas staat.

Groet,

Wieberen
Ewlin
Berichten: 4
Lid geworden op: do apr 29, 2021 8:12 am

Re: middelen om camper waterpas te zetten

Bericht door Ewlin »

Hoi Wieberen,

ik zie geen foto bij je bericht, maar ben wel heel benieuwd hoe je vanaf de bestuurderszitplaats kunt zien of de bus waterpas staat!

Groet, Linda
Wieberenkoopmans
Berichten: 6
Lid geworden op: ma mei 10, 2021 5:40 pm

Re: middelen om camper waterpas te zetten

Bericht door Wieberenkoopmans »

Ik kan de foto niet kwijt. Heb je ook een e mail adres dan stuur ik hem daar naar toe.

Groet,

Wieberen
Plaats reactie