Zekeringkast

Hier alle technische dingen rondom de Nuggets

Moderator: carl runge

Plaats reactie
Harcoty
Berichten: 8
Lid geworden op: do aug 30, 2018 2:19 am

Zekeringkast

Bericht door Harcoty »

Hallo, ben nog nieuw bij deze club en natuurlijk worstel ik met een aantal problemen :D
Onlangs een Nugget van 2001 gekocht. Lijkt op een Duits import geval, met 2,5 l diesel.
Ik probeer de kachel aan de praat te krijgen. Heeft het even gedaan maar ik weet niet hoe !
Handleiding en data sheet aangevraagd maar nog niet ontvangen.
Wanneer ik de zekering kast open zie ik helemaal rechts onder een F2 , met hierop " aux " , zal wel met een hulp relais te maken hebben. Ik kan echter dit onderdeel niet vinden , of is F2 fuse 2?
De beide gelijke relais al even gewisseld maar dit brengt geen verandering.
Verder zie ik dat f16 verantwoordelijk is voor de kachel.
Hier zat geen zekering in maar heb er maar eentje ingedrukt.
Ook begrijp ik de programmering niet.
Hmm, jammer dat ik geen plaatje bij bij kan voegen.
Harcoty
Berichten: 8
Lid geworden op: do aug 30, 2018 2:19 am

Re: Zekeringkast

Bericht door Harcoty »

Krijg nu een foutmelding f53.
Ik vind op het forum geen lijdt met foutmeldingen!
Wie heeft hier een idee ?
Gebruikersavatar
carl runge
Site Admin
Berichten: 408
Lid geworden op: ma sep 17, 2012 10:53 am
Locatie: Emmen

Re: Zekeringkast

Bericht door carl runge »

Ik zal binnenkort alle linkjes eens controleren en aanpassen omdat er een aantal niet werken. :wtf:

Maar voor nu alvast: Kijk bij Weblinks en dan Boekjes, Handleidingen ect... Of volg deze link: http://www.nuggetforum.nl/viewtopic.php?f=13&t=219
Kies hier de externe link naar Dropbox of gebruik deze link https://www.dropbox.com/sh/jhzf8zdhf0km ... guS8a?dl=0
Kies vervolgens de map Technische documentatie
En kies hierna het document: bedieningspaneel_uitleg_ford_nugget.pdf en Eberspaecher_Airtronic_D4S_Fehlersuche.pdf en airtronic.pdf voor meer informatie over de standkachel en foutboodschappen.

Na het kiezen moet je mogelijk nog even het scherm verversen door op de F5 knop te drukken.
Vriendelijke groeten,
Carl en Annet Runge
hevala
Berichten: 145
Lid geworden op: di jan 21, 2014 8:54 pm

Re: Zekeringkast

Bericht door hevala »

Wat f53 precies betekent weet ik niet.
052
Sicherheitszeit-Überschreitung (keine Flammerkennung während der Startphase)
053
Flammenabbruch aus Regelstufe START
Foutcode f52 komt vaker voor. F53 lijkt daar wel op. De beveiliging zorgt ervoor dat er geen brandstof wordt toegevoerd als er geen vlammetje is (in dit geval tijdens de startfase).
Ik heb weleens foutcode 52 gekregen bij de eerste keer de kachel opstarten na de zomer. Bij een tweede poging deed ie het gelukkig wel weer.
Het feit dat je een foutcode krijgt is al iets. Maar echte problemen met de standkachel oplossen is helaas vaak niet zo simpel.
Succes,
mvg,
henri
Plaats reactie