Vervangen doek hefdak

Hier alle technische dingen rondom de Nuggets

Moderator: carl runge

Plaats reactie
Ilca
Berichten: 4
Lid geworden op: ma nov 26, 2018 7:17 pm

Vervangen doek hefdak

Bericht door Ilca »

Goedendag,

Wij zijn in het bezit van een Ford Nugget met hefdak uit 2000 (model 1999!). Het doek van het hefdak is inmiddels bijna vergaan. Deze zomer viel er bijna spontaan een scheur in. Voor de rest van de zomer heb ik het doek geplakt, maar deze winter willen we het hele doek laten vervangen.

Inmiddels heb ik al verschillende bedrijven gevonden die het doek willen namaken en/of het doek willen monteren. Daarvoor moet het doek gedemonteerd worden en daarna nagemaakt. Dat lijkt mij best een complexe operatie. Mogelijk heeft het doek ook niet meer helemaal het juiste model. En gaat het dan goed passen?

Op het internet vond ik ook een kant en klaar hefdoek voor de Ford Nugget voor het model vanaf 2000. Weet iemand op dit forum of deze tent ook geschikt is voor onze (iets oudere) camper?

Bijgaand een foto van onze camper, mogelijk geeft dit nog wat informatie.

Ik hoop dat iemand ons verder kan helpen.

Vriendelijke groet, Ilca
Bijlagen
Hefdak zijkant rechts
Hefdak zijkant rechts
image008.jpg (38.58 KiB) 11646 keer bekeken
hevala
Berichten: 144
Lid geworden op: di jan 21, 2014 8:54 pm

Re: Vervangen doek hefdak

Bericht door hevala »

De maten van het hefdak zijn anders . Ook de vorm en plaatsing van de gasveren en de ventilatie ramen zijn anders tov het model tot 2000.
O.a. poptopshop.nl verkoopt wel hefdakdoek voor het model 2000-2013. Maar helaas niet voor jullie model.
Ilca
Berichten: 4
Lid geworden op: ma nov 26, 2018 7:17 pm

Re: Vervangen doek hefdak

Bericht door Ilca »

Goedenavond,

Hartelijk dank voor de reactie. Enig idee of het doek voor ons (oude) model nog ergens anders standaard te koop is?

Fijne avond verder.
Groet, Ilca
Ronald53
Berichten: 40
Lid geworden op: za okt 15, 2016 5:49 pm

Re: Vervangen doek hefdak

Bericht door Ronald53 »

Ik zou het eens in Duitsland proberen. Daar zijn veel meer Nuggets verkocht, volgens mij. Je zou hier eens kunnen informeren:
https://www.stoffamstueck.de/faltenbalg/
Hier kun je lezen hoe iemand in Duitsland het heeft opgelost: https://www.nuggetforum.de/forum/techni ... =10#177723
hij/zij heeft het (reeds compleet genaaide) doek kennelijk gekocht bij G. u. W. Heitbreder Textil- verarbeitungs GmbH, Adres: Laarer Str. 175, 32051 Herford, Duitsland, Telefoon: +49 5221 93590
Ik hoop dat je je kunt redden in het Duits!
Groet,
Ronald
Ilca
Berichten: 4
Lid geworden op: ma nov 26, 2018 7:17 pm

Re: Vervangen doek hefdak

Bericht door Ilca »

Hartelijk dank!
Ik ga ermee verder. En hopelijk is mijn (beroerde) Duits voldoende om me er toch mee te redden :-)
Fijne dag verder.
Ilca
Berichten: 4
Lid geworden op: ma nov 26, 2018 7:17 pm

Re: Vervangen doek hefdak

Bericht door Ilca »

Nog even een vervolg op mijn eerdere berichten:

Inmiddels is het doek van ons hefdak vervangen. Het doek is nagemaakt en er weer heel netjes in gezet. Dit is gedaan door Dirk Buitenga: http://www.buitenga-campers.nl

We zijn er heel blij mee. Gisteren de camper opgehaald en vandaag het dak een uurtje uitgeklapt op Scheveningen. Zie de foto.
Bijlagen
IMG_20190217_133910.jpg
IMG_20190217_133910.jpg (48.2 KiB) 10686 keer bekeken
Gebruikersavatar
carl runge
Site Admin
Berichten: 405
Lid geworden op: ma sep 17, 2012 10:53 am
Locatie: Emmen

Re: Vervangen doek hefdak

Bericht door carl runge »

Ziet er heel mooi uit. En gaat nu weer jaren mee.
Vriendelijke groeten,
Carl en Annet Runge
DeOntdekkers
Berichten: 3
Lid geworden op: do jun 08, 2023 10:20 am

Re: Vervangen doek hefdak

Bericht door DeOntdekkers »

Wij moeten ons doek ook laten vervangen. Dus ik ben heel benieuwd wat het gekost heeft.
BramenMeniek
Berichten: 1
Lid geworden op: zo okt 15, 2023 9:21 pm

Re: Vervangen doek hefdak

Bericht door BramenMeniek »

He hallo,

Wij hebben sinds dit voorjaar een ford Nugget uit 2004.
Het hefdoek is flink verweerd en begint aan de zijkanten los te laten. We willen het graag vervangen. Heeft iemand een adresje waar we een hefdoek kunnen kopen en laten plaatsen?

Alvast bedankt,

Groetjes Monique
Yvonne
Berichten: 7
Lid geworden op: zo sep 03, 2023 3:37 pm

Re: Vervangen doek hefdak

Bericht door Yvonne »

Beste Monique,

Ben naar het zelfde op zoek alleen zou ik het zelf willen plaatsen. In mijn zoektocht kreeg ik deze reactie, misschien dat jij er wat aan hebt. Dit is voor een uit 2003 maar dat is volgens mij hetzelfde model als die van 2004.

"Het tentdoek vervangen met een origineel Westfalia tentdoek kost €1895 incl. btw en montage.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geinformeerd,

Met vriendelijke groet,
Kind regards,
Mit freundlichen Grüßen,

Rene Neuts

Service & Parts

Westfalia Campercentrum
Harselaarseweg 36 |3771 MB Barneveld
T +31 (0) 342-489710
I www.westfaliacampercentrum.com |E magazijn@westfaliacampercentrum.com"
Plaats reactie