Koelbox Nugget 1994 werkt niet

Hier alle technische dingen rondom de Nuggets

Moderator: carl runge

Plaats reactie
Forgey
Berichten: 2
Lid geworden op: di jul 05, 2016 10:28 pm

Koelbox Nugget 1994 werkt niet

Bericht door Forgey »

Beste Nuggetliefhebbers,
Ik heb een Ford Nugget Westfalia van 1994 waarvan de koelbox niet meer werkt. De zekering van 15 A heb ik vervangen. Het kan zijn dat het filter voor de aanvoer van schone lucht sterk vervuild is, wat evt. de oorzaak zou kunnen zijn. Ik kan helaas niet bij dit filter. Ik heb het geprobeerd via het rooster aan de rechterachterzijde, maar dit is niet te verwijderen. Dit rooster is zeer broos en breekt af onder je vingers. Ik heb via dit forum al eens gevraagd of iemand weet waar ik een ander rooster te pakken zou kunnen krijgen. Ik kreeg een aantal tip, doch deze hadden alle betrekking op andere types. Wie heeft er een advies voor de koelbox (en evt. roostertje)?
Bij voorbaat dank,
Leo
Harry1952
Berichten: 1
Lid geworden op: vr jul 12, 2019 1:40 pm

Re: Koelbox Nugget 1994 werkt niet

Bericht door Harry1952 »

Beste Forgey,

Als het goed is is het een compressorkoelbox van Westfalia (Dometic), type RC 1140. Sticker binnenzijde koelbox. In de bodem van de auto onder de koelbox zit het inlaatfilter. Dat wordt met een veer vastgehouden. Om de koelbox te bereiken moet de keuken uitgebouwd worden. Beschrijving is onder techniek in een soortgelijk onderwerp te vinden. Een nieuwe compressor koelbox kost ongeveer € 800,—. Vaal is het Allen de revel unit die stuk is. De heer Henk van ‘t Kruis Uit Amsterdam kan die repareren. Ik moet bij de nugget van mijn zoon ook de box repareren want de ventilator worktop niet.
Plaats reactie