nieuwe kist maken

Hier alle technische dingen rondom de Nuggets

Moderator: carl runge

Plaats reactie
Molly
Berichten: 14
Lid geworden op: zo sep 27, 2015 11:12 pm

nieuwe kist maken

Bericht door Molly »

Ik wil in mijn Ford custom de achterbank verwijderen en in plaats daarvan een kist achter de bestuurders stoel plaatsen. En nu zoek ik het juiste plaat materiaal. Om het een beetje mooi uit te voeren ;)

Hieronder de uitleg zoals ik die eerder op facebook heb geplaatst, helaas heb ik daar niets op gehoord. Misschien hier andere lezers?

Ik heb een vraagje aan jullie. Ik heb een prachtige Custom Nugget, antraciet grijs buiten, vrij donker van binnen. En een, ik denk standaard, crème kleurig keukenblok en zelfde kleur en materiaal kastjes.
Mijn hond, Molly, wordt nu echt ouder. Ze heeft al een loopplank om binnen te komen (nee Carl, geen glijbaan). En omdat het binnen niet al te groot is ligt ze op de achterbank. En dat kan eigenlijk niet meer.
Ik wil de achterbank verwijderen, die gaat netjes ingepakt in berging. Dan wil ik een kist achter de bestuurders stoel, langs het zijraam dus. Matrasje erop, etc. In mijn hoofd is het al af en heel mooi. Molly kan dan over loopplank op vlakke vloer komen en daar blijven.
En nu, het mooiste zou zijn dat de kist in het (in ieder geval uiterlijk) het zelfde materiaal uitgevoerd wordt als het keukenblok en kasten.
Heeft iemand een tip, advies, aanwijzing hoe en/of waar ik aan dat materiaal kan komen?
hevala
Berichten: 144
Lid geworden op: di jan 21, 2014 8:54 pm

Re: nieuwe kist maken

Bericht door hevala »

Hi Molly,
Kan je nog iets verder verduidelijken wat je wilt. Zoek je een soort bekisting waardoor het ligkussen niet kan verschuiven. Dus de hoogte wordt de kussendikte plus grondplaat dikte. Of wil je echt een kist waarin je ook nog iets in kan opbergen. Maar dan wordt het geheel natuurlijk wel hoger. Dus wellicht lastiger voor hondlief om erop te klimmen en je moet rekening houden met de diagonale steun van de tafel wanneer die uitgeklapt is. Sowieso moet je rekening houden met het inklappen en uitklappen van de tafel. Ik weet niet hoe dat met jouw type Nugget zit, maar bij ons (want de bestuurdersstoel is geheel naar achteren geschoven) moet de klaptafel in wanneer we op pad zijn.
Aan welke maten denk je. Standaard afmeting van plaatmateriaal is 122 x 61 cm.
Mvg,
Henri
grey nomad
Berichten: 59
Lid geworden op: di jul 19, 2016 9:02 pm

Re: nieuwe kist maken

Bericht door grey nomad »

Dag Molly,

Hebben jullie destijds nog de achterbank vervangen door een kist?
En zo ja, is dat goed bevallen?
Ik hoor graag van je.
Groet,
Hans
Plaats reactie