Vuilwatertank loopt niet leeg. Afvoer verstopt.

Hier alle technische dingen rondom de Nuggets

Moderator: carl runge

Plaats reactie
hevala
Berichten: 145
Lid geworden op: di jan 21, 2014 8:54 pm

Vuilwatertank loopt niet leeg. Afvoer verstopt.

Bericht door hevala »

Vuilwatertank loopt niet leeg.
Een tip voor wie het ook eens overkomt.
De afvoer van de vuilwatertank was kennelijk verstopt geraakt. De niveaumeter van die tank bleek het ook niet goed te doen. Gelukkig wel het contact als hij helemaal vol is. Het afvalwatertank symbool op het Westfalia display gaat dan knipperen.
Het openen van de schroefdop van zowel de watertank als de afvaltank is meestal niet zo simpel, je krijgt er doorgaans geen millimeter beweging in. Maar met een hulpmiddel zoals ik gemaakt van wat afvalhout en een decouperzaag (zie foto) gaat het openen flitsend. Bij het terugplaatsen heb ik wat vaseline gesmeerd op het rubber.
De afvoer van de vuilwatertank zit helemaal aan de rechterkant (als je achter het keukenblok naar voren kijkt), beneden aan ongeveer in het midden (in de buurt van het vingergat om de loosklep te bedienen). Waarom ze bij Westfalia zo’n muizengaatje voor de afvoer hebben en dan nog een dunne lange leiding met haakse bochten tot de afvoeropening vlak voor het linkerachterwiel is mij een raadsel. In mijn geval heb ik eerst vuil water afgeheveld tot een redelijk niveau. Dan kon ik vuile prut weghalen voor die afvoeropening. Gelukkig lukte het doorspoelen van de afvoerleiding met een tuinslang met een spruitstuk dat een harde straal geeft.
2020_06_20_Watertank en afvaltank dop opener_112544_resized.jpg
2020_06_20_Watertank en afvaltank dop opener_112544_resized.jpg (342.1 KiB) 5751 keer bekeken
robertnugget
Berichten: 6
Lid geworden op: ma aug 27, 2018 8:40 am

Re: Vuilwatertank loopt niet leeg. Afvoer verstopt.

Bericht door robertnugget »

De mijne was eergisteren ook verstopt. Even een paar tikjes met een hamer en het deksel kwam los. Een beetje in het gaatje rommelen en hij loopt weer goed door.
Molly
Berichten: 14
Lid geworden op: zo sep 27, 2015 11:12 pm

Re: Vuilwatertank loopt niet leeg. Afvoer verstopt.

Bericht door Molly »

Ik heb dit vorig jaar, vlak vertrek naar Zuid Europa, ook gehad. Ik heb eerst op telefonisch aanraden van mijn dealer geprobeerd de afvoer van buiten af door te spuiten. Met een hoge druk lucht spuit bij de lokale kwik fit. Die vonden het een raar idee, maar geprobeerd. Dit lukte niet, dus met de bus naar Achterkamp Campers. Deze hebben hetzelfde gedaan, maar dan met kennis van zaken ;) Het schijnt vaker voor te komen.
Plaats reactie