Standheizung Foutmelding F 19

Hier alle technische dingen rondom de Nuggets

Moderator: carl runge

Plaats reactie
nicovanoosten
Berichten: 2
Lid geworden op: di mei 21, 2019 12:03 pm

Standheizung Foutmelding F 19

Bericht door nicovanoosten »

Beste allemaal,
Afgelopen weekend stonden we op een camping met onze Nugget. Omdat het koud was deden we de kachel aan. Hij deed het even. Toen kregen we een foutmelding: F 19. Uitgezet en weer aangezet. Maar de foutmelding bleef terugkomen. Thuis het boekje erbij. Alles onder de bijrijdersstoel weggehaald. Ook de uitvoeropeningen gecheckt. De foutmelding bleef terugkomen. De handleiding zegt dan dat je naar een dealer moet gaan. Maar het zou fijn zijn als ik dit zelf zou kunnen oplossen. Wie weet hoe?
hevala
Berichten: 144
Lid geworden op: di jan 21, 2014 8:54 pm

Re: Standheizung Foutmelding F 19

Bericht door hevala »

Ik heb een lijstje met foutcodes van de standkachel. Op mijn lijstje staat F19 er niet bij (moet eens een nieuw lijstje gaan zoeken). Vrij vertaald vind ik het Duitse Nugget forum:

Ik heb diezelfde fout ook gehad. Komt zo nu en dan voor na lang niet gebruiken van de kachel. Toen ik de verwarming daarna eenmaal handmatig heb gestart, is de fout weer verdwenen.
Navraging bij Westfalia leert: “de fout F19 betekent dat de ontstekingsenergie te laag is. Controleer of de extra accu voldoende is opgeladen. Zeer zelden is de ontsteking defect.

Maar ik vind daar ook de tip dat een harde reset ook wel eens wil helpen. Dat doe je door de standkachel zekering (25 amp) uit het Westfalia zekeringskastje er uit te halen (vierde zekering van boven) en weer terug te zetten.
Zelf heb ik ook wel eens een probleem gehad bij het begin van het stookseizoen. Foutcode weet ik niet meer. Maar gewoon een paar keer opnieuw geprobeerd de standkachel te starten. Lukte uiteindelijk en dat jaar (en daarna overigens ook) geen probleem meer gehad. Maar dat opnieuw opstarten is bij jou kennelijk niet gelukt.
Succes en laat ons weten wanneer en hoe het probleem is opgelost.
Mvg, Henri
hevala
Berichten: 144
Lid geworden op: di jan 21, 2014 8:54 pm

Re: Standheizung Foutmelding F 19

Bericht door hevala »

Ik heb inmiddels foutcode 19 uit een Eberspaecher manual gevonden.
Standkachel foutcode 19+20+21.jpg
Standkachel foutcode 19+20+21.jpg (179.97 KiB) 4735 keer bekeken
Plaats reactie