Nugget 1996 poptop (mk5) Westfalia interieur eruit gehaald

Hier alle technische dingen rondom de Nuggets

Moderator: carl runge

Plaats reactie
Jeroen en Iris
Berichten: 21
Lid geworden op: do jul 16, 2020 8:29 pm

Nugget 1996 poptop (mk5) Westfalia interieur eruit gehaald

Bericht door Jeroen en Iris »

Omdat de koelkast (Dometic RC1140F) niet koelt heb ik deze eruit gehaald zodat hij gemaakt kan worden (compressor en regelunit in orde, maar alléén de compressor wordt koud en niet in het koelvak).

Nadeel bij dit model (Nugget uit 1996 - poptop - waar de keuken bij de achterklep zit) is dat álle kasten er dan eerst uit moeten.

Mocht iemand nog vragen hebben over waar wát zit of hóe je iets uit elkaar haalt. Vraag maar raak!
Heb het nu 2x keer gedaan en ik word er bijna handig in.
Bijlagen
de huishoudaccu's zitten er nog
de huishoudaccu's zitten er nog
IMG_6095.JPG (301.05 KiB) 5609 keer bekeken
de watertank zit er nog
de watertank zit er nog
IMG_6094.JPG (387.46 KiB) 5609 keer bekeken
Jeroen en Iris
Berichten: 21
Lid geworden op: do jul 16, 2020 8:29 pm

Re: Nugget 1996 poptop (mk5) Westfalia interieur eruit gehaa

Bericht door Jeroen en Iris »

De koelkast is gemaakt hoor!

Onze Dometic RC1140F (uit Amerika !! dit vond hij erg verrassend) zat verstopt. Maar Egbert (FR) heeft 'm gevonden (de verstopping).

Er zat een leiding verstopt, waardoor het koudemiddel niet rondgepompt kon worden. Blijkbaar een wit opgerold slangetje van 0,6mm interne doorsnede, welke "redelijk snel" verstopt kan raken.

Nadat Henk (Amsterdam) al had vastgesteld dat het elektrische deel goed werkte werd ik doorverwezen naar Egbert.

Voor een zeer kleine vergoeding erg blij met het resultaat. Van de week ophalen en alles weer inbouwen.

Inmiddels ook een achteruitrij camera geïnstalleerd, alles was er toch uit dus draad trekken was een kleine moeite. Anders is dit echt niet aan te raden.

Mocht iemand dus nog problemen hebben met de Dometic Koelkasten dan zijn ze te repareren! Voor een fractie van de prijs van een nieuwe.
Eiland
Berichten: 75
Lid geworden op: vr okt 02, 2020 8:43 pm
Locatie: Texel

Re: Nugget 1996 poptop (mk5) Westfalia interieur eruit gehaa

Bericht door Eiland »

Wat fijn dat het is opgelost en ook nog voor goede prijs. Ook goed om nog even op onderwerp terug te komen met de resultaten.
jank

Re: Nugget 1996 poptop (mk5) Westfalia interieur eruit gehaa

Bericht door jank »

Wie is de Egbert (FR) die deze koelbox heeft gerepareerd. De box in mijn camper werkt ook niet meer. Misschien kan Egbert mij helpen.
Jeroen en Iris
Berichten: 21
Lid geworden op: do jul 16, 2020 8:29 pm

Re: Nugget 1996 poptop (mk5) Westfalia interieur eruit gehaa

Bericht door Jeroen en Iris »

jank schreef:Wie is de Egbert (FR) die deze koelbox heeft gerepareerd. De box in mijn camper werkt ook niet meer. Misschien kan Egbert mij helpen.
PB
Plaats reactie