Rubberwieltjes schuifbed

Hier alle technische dingen rondom de Nuggets

Moderator: carl runge

Plaats reactie
Anita
Berichten: 2
Lid geworden op: do dec 17, 2020 7:52 pm

Rubberwieltjes schuifbed

Bericht door Anita »

Dag allen,
Ik zal mij eerst even voorstellen: Ik ben Anita en heb sinds twee weken samen met Mark een Ford Nugget Hoogdak uit 2014. We hebben het eerste kampeerweekeinde er op zitten. Van alles uitproberen, fouten gemaakt, dingen vergeten, maar wel genoten!
We merkten dat het schuifbed moeilijk en zwaar loopt. Het lijkt erop dat er op een aantal plekken de rubber wieltjes hebben losgelaten. Nu schuift ijzer op ijzer. De wieltjes zijn er nog wel, maar zitten niet meer op de goede plek, maar los in de rail.
Hebben jullie dit wel eens bij de hand gehad en vooral hoe kunnen we dit het beste oplossen?
Ik hoop dat jullie willen meedenken en fijne kerst!
Met groet, Mark en Anita
hevala
Berichten: 144
Lid geworden op: di jan 21, 2014 8:54 pm

Re: Rubberwieltjes schuifbed

Bericht door hevala »

Hi Mark en Anita,
Veel plezier met jullie Nugget. De schuifbank heeft geen wieltjes maar kunststof glijstaafjes. Soms zit er troep in de geleiderails, waardoor de bank moeilijk schuift. De bank eruit halen om die aan de onderkant te bekijken kan; maar dat is bij ons gelukkig nog nooit nodig geweest (we hebben onze Nugget nu zo'n 7 jaar).
Glijstaafjes
Glijstaafjes
Glijstaafjes zitbank_DSC_0580a-2.jpg (133.44 KiB) 4662 keer bekeken
Hierbij een link van ons Duitse zusterforum die een wiki over dit onderwerp heeft. Zie url. Misschien moet je je daar als forumlid inschrijven om eea te bekijken (en desnoods google translate te hulp laten komen).
https://www.nuggetforum.de/nugget-wiki/ ... nen-klemmt

Mvg,
henri
Anita
Berichten: 2
Lid geworden op: do dec 17, 2020 7:52 pm

Re: Rubberwieltjes schuifbed

Bericht door Anita »

Hoi Henry,
Bedankt voor je antwoord. Volgens mij heb jij het nu over de bank en mijn vraag ging over het bed boven?
Ik ga in ieder geval wel alvast eens op het duitse forum kijken.
Groet Anita
hevala
Berichten: 144
Lid geworden op: di jan 21, 2014 8:54 pm

Re: Rubberwieltjes schuifbed

Bericht door hevala »

Hi Anita,
Dat was de andere mogelijkheid. Zelf hebben we een opklapdak en dus ook een opklapbed. Dus hoe dat zit met die schuivende bedpanelen van een hoogdak heb ik geen idee. Veel succes in ieder geval. Mvg, henri
Plaats reactie