Raamuitzetter klapraampjes

Hier alle technische dingen rondom de Nuggets

Moderator: carl runge

Plaats reactie
Theoverkamman
Berichten: 17
Lid geworden op: do jul 18, 2019 11:04 am

Raamuitzetter klapraampjes

Bericht door Theoverkamman »

Hallo. Bij ons is een raamuitzetter (van de zijraampjes bovenin) stuk. Daardoor gaat het raam te ver open. Er zit normaal een veertje met een kogeltje in die eea op zijn plek moet houden, vermoed ik. Dat is dus verloren gegaan. Heeft iemand soortgelijke ervaring? Ik ben op zoek gegaan naar nieuwe raamuitzetters maar kan die op internet nergens vinden. Poptop heeft ze niet. Ik hoor graag van iemand! (De foto is van het raam waarvan de raamuitzetter nog goed zit)
Theo
grey nomad
Berichten: 59
Lid geworden op: di jul 19, 2016 9:02 pm

Re: Raamuitzetter klapraampjes

Bericht door grey nomad »

Wij hebben precies hetzelfde euvel. Geen gebruikte te vinden en bij Van Tuyl zijn nieuwe te koop a € 42,- per stuk. Nog niet gekocht dus.
Theoverkamman
Berichten: 17
Lid geworden op: do jul 18, 2019 11:04 am

Re: Raamuitzetter klapraampjes

Bericht door Theoverkamman »

Hoi Grey,
Heb telefonisch contact gehad met Poptop. Zij gaan kijken of zij ze kunnen bestellen. Zij laten mij weten wat ze kosten voordat ik ze daadwerkelijk bestel. Ik zal er hier melding van maken hoe het verder gaat. Een ander probleem is dat ze slecht open blijven staan, ze vallen gemakkelijk dicht. Ik vermoed dat dit komt omdat het binnenwerk van de vergrendeling maar bij één uitzettertje aanwezig is terwijl het wel in beide kan.
Gebruikersavatar
Audiofiel
Berichten: 236
Lid geworden op: wo sep 11, 2013 10:08 am

Re: Raamuitzetter klapraampjes

Bericht door Audiofiel »

Je zou ook het kogeltje kunnen vervangen door een ander kogeltje.
Big Nugget
Theoverkamman
Berichten: 17
Lid geworden op: do jul 18, 2019 11:04 am

Re: Raamuitzetter klapraampjes

Bericht door Theoverkamman »

Dat was in eerste instantie ook mijn plan. Toen wist ik nog niet wat nieuwe zouden gaan kosten. €20-25,- zou ik redelijk vinden, €42,- lijkt me aardig over de top. Poptop kan ze bestellen, dan kosten ze rond de €53,- Dus nu ga ik toch maar proberen het met een ander kogeltje (even langs de fietsenmaker) een een veertje het te repareren. Aan het uiteinde zit ook een kapje wat moet voorkomen dat het veertje er uit vliegt. Dat is uiteraard ook weg. Het zal een beetje knutselwerk worden denk ik, maar ik hoop dat het lukt. Heeft iemand hier ervaringen in opgedaan?
Gebruikersavatar
Audiofiel
Berichten: 236
Lid geworden op: wo sep 11, 2013 10:08 am

Re: Raamuitzetter klapraampjes

Bericht door Audiofiel »

Ja, ik heb zelf ook geknutseld en daarna alsnog een nieuw armpje besteld bij 4campers.nl. :lol:
Big Nugget
Theoverkamman
Berichten: 17
Lid geworden op: do jul 18, 2019 11:04 am

Re: Raamuitzetter klapraampjes

Bericht door Theoverkamman »

Dan ga ik het knutselwerk overslaan, en heb inmiddels toch maar twee nieuwe besteld bij van Tuyl.
grey nomad
Berichten: 59
Lid geworden op: di jul 19, 2016 9:02 pm

Re: Raamuitzetter klapraampjes

Bericht door grey nomad »

In onze Nugget hoogdak 2013 waren 3 van de 4 raamuitzetters defect (kogeltje en veertje verdwenen). Via Kampeerautobedrijf Vogelzang 4 nieuwe besteld. Kosten: € 17,80 per stuk incl. btw, montage 15 minuten.
Plaats reactie