hulpveren MK6 HD

Hier alle technische dingen rondom de Nuggets

Moderator: carl runge

Plaats reactie
Eiland
Berichten: 75
Lid geworden op: vr okt 02, 2020 8:43 pm
Locatie: Texel

hulpveren MK6 HD

Bericht door Eiland »

Iemand ervaring met het plaatsen van hulpveren voor een Nugget MK6 HD. Ik zit hieraan te denken vanwege het gewicht achterzijde.
Qua gewicht valt te denken aan een fietsenrek (2 fietsen), boven bagagedrager (20 kg draagvermogen) en op trekhaak een bagagekist. Ik verneem graag reacties. Groetjes Ron
rdankie
Berichten: 22
Lid geworden op: zo jul 30, 2017 6:15 pm

Re: hulpveren MK6 HD

Bericht door rdankie »

hallo Ron,

Ik zelf heb onder mijn nugget met hefdak uit 2011 luchtvering geplaatst, dit omdat ik een motorscooter van 180kg achterop heb.
Volgens de bouwers van mijn scooterrek was dit niet echt nodig, dus ik denk dat het voor jou ook niet echt nodig is.
Ik heb gekozen voor luchtvering omdat dit bijna net zo duur was als stalen hulpveren en met luchtvering achter kan je je bus ook nog mooi waterpas stellen op de camping.

groetjes
Richard
Eiland
Berichten: 75
Lid geworden op: vr okt 02, 2020 8:43 pm
Locatie: Texel

Re: hulpveren MK6 HD

Bericht door Eiland »

Richard, dank voor reactie. Heb even wat gegoogeld en blijkt dat luchtvering zeker een aantrekkelijke optie is. Ook omdat je wagen waterpas kunt stellen (wat ik nu nog met levelers cq krikken doe). Mag ik vragen wat voor jij onder jou wagen geplaatst hebt? Ik zag in België ook een bedrijf een totaal pakket aanbieden.
Groetjes
Ron
rdankie
Berichten: 22
Lid geworden op: zo jul 30, 2017 6:15 pm

Re: hulpveren MK6 HD

Bericht door rdankie »

ik heb luchtveren van DriveRite geplaatst, na veel gelezen te hebben komt dit merk vaak naar boven als de beste/1 vd betere en zij hebben ook montage beugels voor de ford transit
De twee luchtventielen heb ik onder bij de achterbumper geplaatst, ik heb er voor gekozen om geen compressor te plaatsen maar ik doe dit met een elektrisch handpompje die je precies kunt afstellen op de hoeveelheid bar/psi.
Compressor vond ik te duur en ik pomp alleen maar bij voor als de motorscooter meegaat, wel af en toe even checken of er nog genoeg lucht inzit, dit werkt voor mij perfect.
Plaats reactie