nieuwe nugget kachel

Hier alle technische dingen rondom de Nuggets

Moderator: carl runge

Plaats reactie
dominiek
Berichten: 2
Lid geworden op: di feb 16, 2021 8:56 pm

nieuwe nugget kachel

Bericht door dominiek »

Nu lees ik in de gebruikswaanwijzing dat de standkachel niet continue gebruikt kan worden om het voertuig te verwarmen. Lijkt me toch sterk als je tijdens de wintermaanden kampeert, dan heb ik het toch graag continu warm

Wat zijn jullie ervaringen met de standkachel van de Nugget (model 2021)
Bijlagen
IMG_3890.jpeg
IMG_3890.jpeg (443.57 KiB) 2013 keer bekeken
Eiland
Berichten: 75
Lid geworden op: vr okt 02, 2020 8:43 pm
Locatie: Texel

Re: nieuwe nugget kachel

Bericht door Eiland »

Ik heb een Nugget uit 2004 en weet niet of techniek heel erg verschilt. Maar afgelopen winter heb ik kachel regelmatig hele nacht laten branden om vocht te weren. Ook tijdens zeer koude nachten in de Ardennen stond de kachel geruime tijd aan. Tot heden geen problemen ervaren. Overigens heb ik in de (Duitstalige) handleiding niets over geen continue gebruik gelezen.
VTnugget
Berichten: 24
Lid geworden op: do aug 26, 2021 6:20 pm

Re: nieuwe nugget kachel

Bericht door VTnugget »

LS,

er staat: als voertuig niet in gebruik is: als jullie (winter)kamperen dan gebruik je toch het voertuig!?!

de fabrikant wil aangeven dat je de kachel dus niet continu moet laten draaien (dus ook als je NIET kampeert): zeker als het niet al te koud draait de kachel zo minimaal dat er inwendige afzettingen kunnen ontstaan (de kachel brandt zich niet schoon!) Dit wil de fabrikant natuurlijk voorkomen om geen claims aan de broek te krijgen.
Gebruik je zelf de kachel dan zul je merken dat -als de deur even open is geweest- de kachel weer even extra gaat stoken om die kou weer weg te werken: dan brandt deze ook gelijk weer schoon. Dus lijkt mij geen enkel probleem om deze "continu" tijdens kamperen te gebruiken (tenzij het zo warm is dat de kachel geen mogelijkheid heeft om schoon te branden: de vraag is dan of je uberhaupt de kachel nodig hebt :) )

grt
VTnugget
Plaats reactie