Handdoek rail keuken los - wie weet?

Hier alle technische dingen rondom de Nuggets

Moderator: carl runge

Plaats reactie
SabineArnhem
Berichten: 4
Lid geworden op: ma mei 01, 2023 1:35 pm

Handdoek rail keuken los - wie weet?

Bericht door SabineArnhem »

Hallo, de handdoekrail in mijn Nugget (die onder de koelkast) zat al een tijdje los aan 1 kant, maar nu is hij helemaal losgekomen. Zie bijgevoegde foto ter verduidelijking. Echter hoe maak je die weer vast? Daarvoor moet je achter het paneel komen of niet? En hoe werkt dat? Iemand die hier meer over weet, suggesties? Hoor het graag..
Groet, Sabine
Bijlagen
Handdoekrail los
Handdoekrail los
DC03513D-86A4-4D76-8987-C9D23D9F9177.jpeg (43.37 KiB) 586 keer bekeken
hevala
Berichten: 145
Lid geworden op: di jan 21, 2014 8:54 pm

Re: Handdoek rail keuken los - wie weet?

Bericht door hevala »

Volgens mij moet je het hele paneel bij de koelbox verwijderen, dan kan je aan de achterkant de schroeven/bouten goed vastdraaien.
Ik heb dat paneel nooit verwijderd maar volgens ons duitse zusterforum moet dat goed mogelijk zijn. Zie link bij item #8 en foto.
https://www.nuggetforum.de/forum/techni ... au?start=0
Front bij koelkast verwijderen.jpg
Front bij koelkast verwijderen.jpg (142.09 KiB) 582 keer bekeken
SabineArnhem
Berichten: 4
Lid geworden op: ma mei 01, 2023 1:35 pm

Re: Handdoek rail keuken los - wie weet?

Bericht door SabineArnhem »

Dank Hevala voor je snelle reactie! Ik ben wel lid vd het Duitse platform maar ik vind t erg lastig daar wat concreets op te vinden. Dus fijn dat er ook n NLse versie is :-). Mijn paneel ziet er wat anders uit, ik heb maar 1 schroef erop zitten, die je rechtsboven op mn foto ziet, maar het principe zal hetzelfde zijn. Ik ga ermee aan de slag, want zo’n bungelende rail is niet handig..
SabineArnhem
Berichten: 4
Lid geworden op: ma mei 01, 2023 1:35 pm

Re: Handdoek rail keuken los - wie weet?

Bericht door SabineArnhem »

Om het verhaal vd loshangende handdoek rail ff af te maken, wellicht handig voor andere Nugget eigenaren die tegen t zelfde aanlopen.. Klusje is geklaard, t vereiste idd t wegnemen van t hele paneel onder de koelkast. Bij mijn Nugget (hefdak, bj 2016) zat 1 schroef rechtsboven aan de buitenkant, de overige schroeven zitten aan de binnenkant, te bereiken via de kastjes. Ook moest ik de dorpel (heet dat zo in n auto?) eruit halen om t paneel los te krijgen. Plus de lijst langs t aanrecht stuk losmaken. Let goed op dat je t paneel er voorzichtig uithaalt (kostte wel wat kracht bij mij) zodat je t uitstekende verbindingshout niet beschadigd. Daarna schroeven handdoek rail vastdraaien, de boel gelijk wat schoongemaakt :-) en in omgekeerde volgorde alles weer teruggezet. Zie bijgevoegde foto’s.
Bijlagen
IMG_8794.jpeg
IMG_8794.jpeg (77.14 KiB) 576 keer bekeken
IMG_8791.jpeg
IMG_8791.jpeg (108.15 KiB) 576 keer bekeken
IMG_8789.jpeg
IMG_8789.jpeg (95.19 KiB) 576 keer bekeken
IMG_8787.jpeg
IMG_8787.jpeg (90.59 KiB) 576 keer bekeken
Plaats reactie