Schotland 2014

Hier alles rondom het reizen en op vakantie gaan met je camper. Vakantie verslagen, reistips en reisverhalen, reis en vakantiefotos.

Moderator: carl runge

Plaats reactie
Gebruikersavatar
carl runge
Site Admin
Berichten: 405
Lid geworden op: ma sep 17, 2012 10:53 am
Locatie: Emmen

Schotland 2014

Bericht door carl runge »

We zijn ruim 3 weken in Schotland geweest. Een erg mooi land met bijzonder vriendelijke mensen en gelukkig enorm goed weer. We gaan daar zeker nog een keer naar toe.

Afbeelding
De route

Afbeelding
Corgarff castle

Afbeelding
Kelpies

Afbeelding
The Falkirk Wheel

Zie hier de route en foto's http://www.a-trip.com/tracks/view/156130/
(Commentaar bij de foto's moet ik nog toevoegen).
Vriendelijke groeten,
Carl en Annet Runge
Gebruikersavatar
rvdieren
Berichten: 6
Lid geworden op: di sep 25, 2012 9:26 pm

Re: Schotland 2014

Bericht door rvdieren »

Leuk jullie hebben bijna hetzelfde rondje als wij gemaakt,
Alleen hebben wij twee weken geen zon gezien maar wel droog gelukkig.
Maar een prachtig land en zeker de moeite waard.

Groeten Ronald
Ronald53
Berichten: 40
Lid geworden op: za okt 15, 2016 5:49 pm

Re: Schotland 2014

Bericht door Ronald53 »

Wij willen dit jaar ook naar Schotland. Ben daar al 3x eerder geweest, fietsend en op de motor. Prachtig land. Ik vraag me af of ik de de Nugget hefdak zal boeken als auto (max 2.20mx6m). Is een stuk goedkoper dan camper (4mx5m). Jullie hebben zo te zien een hoogdak Nugget, en dan is die keuze er niet. Wellicht iemand anders met ervaring? Maken ze problemen als ik 'm als auto aanmeld?
Groet,
Ronald
Gebruikersavatar
carl runge
Site Admin
Berichten: 405
Lid geworden op: ma sep 17, 2012 10:53 am
Locatie: Emmen

Re: Schotland 2014

Bericht door carl runge »

Klopt. Wij hebben geen keuze.
Vriendelijke groeten,
Carl en Annet Runge
grey nomad
Berichten: 59
Lid geworden op: di jul 19, 2016 9:02 pm

Re: Schotland 2014

Bericht door grey nomad »

Ronald, wil jij laten weten hoe je jullie camper hebben aangemeld voor de overtocht naar Schotland? Als auto of als camper? En wat de kosten voor de overtocht waren?
Gebruikersavatar
carl runge
Site Admin
Berichten: 405
Lid geworden op: ma sep 17, 2012 10:53 am
Locatie: Emmen

Re: Schotland 2014

Bericht door carl runge »

Je kunt op de site gewoon de gegevens invoeren en dan wordt de prijs berekend. Elke dag kan het bedrag anders zijn.
Zie https://www.dfdsseaways.nl/
Vriendelijke groeten,
Carl en Annet Runge
grey nomad
Berichten: 59
Lid geworden op: di jul 19, 2016 9:02 pm

Re: Schotland 2014

Bericht door grey nomad »

Dat weet ik Carl. Wij zijn inmiddels 2 keer naar Schotland geweest via IJmuiden. De 1e keer (2016) met onze vorige camper (alkoof van ca 6.00 m) en de 2e keer (2017) met de Nugget (5.00 meter). De 1e keer betaalden wij € 499,- (heen in april en terug in juni) en de 2e keer € 880,- (heen in april en terug in juni maar met een iets luxere hut). Een flink prijsverschil dus terwijl wij beide keren de overtocht al in jan. hebben geboekt dus met vroegboek korting.
Navraag bij DFDS leerde dat men geen verklaring had voor de forse verhoging, de luxere hut was ca € 150,- extra voor een retour.
Om die reden ben ik dus benieuwd hoeveel Ronald heeft betaald voor zijn Nugget (en of die als auto of als camper heeft geboekt).
Plaats reactie