Noorwegen 2013

Hier alles rondom het reizen en op vakantie gaan met je camper. Vakantie verslagen, reistips en reisverhalen, reis en vakantiefotos.

Moderator: carl runge

Plaats reactie
Gebruikersavatar
carl runge
Site Admin
Berichten: 405
Lid geworden op: ma sep 17, 2012 10:53 am
Locatie: Emmen

Noorwegen 2013

Bericht door carl runge »

We zijn gisteren terug gekomen van een rondreis van 3 weken door zuid Noorwegen. Wat een erg mooi land is dat toch.
De foto's ben ik nog mee bezig en deze volgen later. Een route heb ik alvast: http://www.a-trip.com/tracks/view/136153

Enige problemen met de Nugget was een defecte koplamp en een knipperlichtje die moet worden vervangen nadat de spiegels van ons en een Noor elkaar hadden geraakt. Het glas van de spiegel hing aan de draden en kwam toen tegen het knipperlichtje aan. Vandaag bestel ik nog even een nieuwe.
Vriendelijke groeten,
Carl en Annet Runge
Gebruikersavatar
carl runge
Site Admin
Berichten: 405
Lid geworden op: ma sep 17, 2012 10:53 am
Locatie: Emmen

Re: Noorwegen 2013

Bericht door carl runge »

En deze route inclusief de foto's

http://www.a-trip.com/tracks/view/136257
Vriendelijke groeten,
Carl en Annet Runge
Gebruikersavatar
carl runge
Site Admin
Berichten: 405
Lid geworden op: ma sep 17, 2012 10:53 am
Locatie: Emmen

Re: Noorwegen 2013

Bericht door carl runge »

Afgelopen week de factuur ontvangen voor alle gereden tolwegen in zuid Noorwegen. € 45,-. Dit was vorig jaar in noord Noorwegen nog € 12,-.

Wij betalen de tol altijd achteraf. Hiervoor worden geen extra kosten in rekening gebracht. Op de factuur staat een link waar je kunt inloggen en alle genomen foto's die zijn gemaakt bij het oprijden van de tolweg, kunt bekijken.
Noorwegen-tolweg-0.png
Noorwegen-tolweg-0.png (62.61 KiB) 15064 keer bekeken
Noorwegen-tolweg-1.png
Noorwegen-tolweg-1.png (54.85 KiB) 15064 keer bekeken
Zwaaien heeft geen zin. Bestuurder en bijrijder zijn niet zichtbaar op de foto's.
Noorwegen-tolweg-2.png
Noorwegen-tolweg-2.png (175.14 KiB) 15064 keer bekeken
Noorwegen-tolweg-3.png
Noorwegen-tolweg-3.png (254.66 KiB) 15064 keer bekeken
Vriendelijke groeten,
Carl en Annet Runge
Theoverkamman
Berichten: 17
Lid geworden op: do jul 18, 2019 11:04 am

Re: Noorwegen 2013

Bericht door Theoverkamman »

Dag Carl. Weet niet of je later nog eens in Noorwegen bent geweest, wij willen er dit jaar naar toe. Ben nu bezig om een badge te krijgen zodat ik korting kan krijgen bij de vele veerdiensten die daar zijn. Daartoe heb ik nu eerst een toltag aangevraagd. (voor de tolwegen) Die schijn ik dan weer te moeten koppelen aan een badge voor de veerdiensten. Wat weet jij hierover?
En weet jij of er streng wordt toegezien op het meenemen van etenswaren? Wij nemen meestal wel wat blikspul en zo mee. Ook ontbijtspul (soort Brinta) voor mijn vrouw, die heeft een gluten allergie, dus dat nemen we zeker mee.
Wij zijn van plan om via Zweden naar het noorden te rijden en ter hoogte van ongeveer de Lofoten naar Noorwegen te gaan. En zo langzaamaan weer naar het zuiden. Plan is om hier zo’n zes tot zeven weken voor te nemen. Heb jij nog tips voor ons?
Met vriendelijke groet,
Theo Verkamman
Plaats reactie