Ruitenwisser slaat door

Heb je een tip of truc welke je wil delen met anderen of ben je juist op zoek naar een handige oplossing, dan ben je hier aan het juiste adres!

Moderator: carl runge

Plaats reactie
RABB
Berichten: 4
Lid geworden op: zo dec 11, 2016 7:50 pm

Ruitenwisser slaat door

Bericht door RABB »

Hallo allemaal
ik ben sinds kort trotse eigenaar van een ford custom nugget 2014 hoogdak
bij harde wind of aardige snelheid slaat mijn ruitenwisser door tot voorbij het voorraam (linker ruitenwisser)
is er iemand die hier ook last van heeft en of is er ook een oplossing voor?

Groetjes Rony
cgbos
Berichten: 35
Lid geworden op: di okt 14, 2014 2:16 pm

Re: Ruitenwisser slaat door

Bericht door cgbos »

Hallo Rony;
Heb je gekeken of je het boutje waarmee de wisserarm op de as van de motor is vastgezet, steviger kunt aandraaien?
Als dat boutje niet stijf genoeg vast zit, slijpt het al het ware een groef in dat asje, waardoor de arm zowel de ene kant op als de andere te ver door kan slaan.
Je kan het ook controleren door te proberen of je met de hand de arm heen en weer kunt bewegen. Als dat kan, probeer dan het boutje strakker vast te draaien.

Succes!
Carel
RABB
Berichten: 4
Lid geworden op: zo dec 11, 2016 7:50 pm

Re: Ruitenwisser slaat door

Bericht door RABB »

Carel bedankt voor je reactie
het boutje zit goed vast maar deze ruitenwissers kun je ook gewoon bewegen als de auto uit is.
dan kun je ze van boven naar beneden bewegen op het raam, na het aan zetten van de auto zoekt de ruitenwisser weer zijn eigen weg.

Groetjes Rony
cgbos
Berichten: 35
Lid geworden op: di okt 14, 2014 2:16 pm

Re: Ruitenwisser slaat door

Bericht door cgbos »

Tja...
Wat ik zou doen is het boutje van één van de wissers losdraaien, de wisser er af halen en kijken of het asje nog gaaf is. Het kan zijn dat het uiteinde van het boutje daar in de loop van de tijd een groef of sleuf in geslepen heeft. In dat geval kan je proberen een langer boutje te gebruiken.
Helpt dat niet, of zie je geen ingesleten groef, dan zou ik naar een dealer gaan want dan is er waarschijnlijk iets anders aan het mechaniek versleten.

Carel
Plaats reactie