Achterklep blijft niet geheel open staan

Heb je een tip of truc welke je wil delen met anderen of ben je juist op zoek naar een handige oplossing, dan ben je hier aan het juiste adres!

Moderator: carl runge

Plaats reactie
Gebruikersavatar
carl runge
Site Admin
Berichten: 405
Lid geworden op: ma sep 17, 2012 10:53 am
Locatie: Emmen

Achterklep blijft niet geheel open staan

Bericht door carl runge »

Indien de gasveren van de achterklep minder worden of je hebt een fietsendrager achterop en de achterklep blijft hierdoor niet goed open staan, kun je de gasveer een beetje ondersteunen met een ingezaagd stukje buis.
DSC09058S.JPG
DSC09058S.JPG (31.2 KiB) 10595 keer bekeken
DSC09061S.JPG
DSC09061S.JPG (56.28 KiB) 10593 keer bekeken
Let op: Een fietsendrager met 2 fietsen is te zwaar voor deze oplossing. Mogelijk dat extra zware gasveren dan uitkomst bieden.
Vriendelijke groeten,
Carl en Annet Runge
anselm
Berichten: 4
Lid geworden op: vr okt 21, 2016 10:01 pm

Re: Achterklep blijft niet geheel open staan

Bericht door anselm »

je kan ook een extra zware gasveer kopen (68 euro ex btw) bij vanTuyl in Herwijnen. hoeft ze niet allebei te vervangen eentje is al goed, dan blijft ie alweer hoog staan met een fietsendrager achterop.
Gebruikersavatar
carl runge
Site Admin
Berichten: 405
Lid geworden op: ma sep 17, 2012 10:53 am
Locatie: Emmen

Re: Achterklep blijft niet geheel open staan

Bericht door carl runge »

Is deze eenvoudig zelf te monteren?
Vriendelijke groeten,
Carl en Annet Runge
hevala
Berichten: 144
Lid geworden op: di jan 21, 2014 8:54 pm

Re: Achterklep blijft niet geheel open staan

Bericht door hevala »

Bevestigen is heel makkelijk; althans bij ons model uit 2012. Eén persoon die de klep omhoog houdt. De oude gasveer klik je er dan gewoon uit en de nieuwe er gewoon in.
Ik ben begonnen met een aluminium U profiel (te vergelijken met de begin tip). Maar al vrij snel heb ik een zwaardere gasveer besteld bij van Tuyl. Eén is voldoende om het extra gewicht van een leeg fietsenrek te compenseren. Er zijn kennelijk wel verschillende veel op elkaar lijkende modellen gasveren want in eerste instantie bleek de nieuwe gasveer te kort en moest ik terugkomen toen de wel goede weer op voorraad was.
Plaats reactie