Hefdak op een kier zetten

Heb je een tip of truc welke je wil delen met anderen of ben je juist op zoek naar een handige oplossing, dan ben je hier aan het juiste adres!

Moderator: carl runge

Gebruikersavatar
HansVanDeVrande
Berichten: 17
Lid geworden op: di jan 24, 2017 7:36 pm
Locatie: Nuenen

Hefdak op een kier zetten

Bericht door HansVanDeVrande »

Bij harde wind of lage temperaturen (~0C) willen we graag het hefdak wat lager hebben. Niet helemaal naar beneden, want dat gaat ten koste van de ventilatie.
Door een bijdrage (bijna helemaal tot onderaan scrollen)op het Duitse Nugget forum werd ik op het idee gebracht een aparte steun te maken.
Zo ziet die steun er nu uit:
De steun zelf.
De steun zelf.
IMG_4760 (Small).JPG (44.31 KiB) 6291 keer bekeken
De steun op z'n plaats.
De steun op z'n plaats.
IMG_2016 (Small).JPG (69.71 KiB) 6291 keer bekeken
De steun is gemaakt van een stukje (kwaliteits) multiplex en metalen plaatje. Eerst dacht ik voor dit laatste een aluminium plaatje te gebruiken, maar ik vond een oud deurbeslag wat al een rond gat van de juiste afmeting had (vandaar dat 'sleutelgat'). De nieuwe steun wordt over de bestaande steun geschoven. Het aluminium stripje en de plastic ring houden hem op z'n plaats.
Ter hoogte van de steun staat het dak nu 24cm hoger dan in gesloten positie. Hoog genoeg om nog te kunnen staan in het keukendeel (in ieder geval voor ons), en de ventilatie opening niet af te dekken.

En dit bevalt ons prima!

PS, het 'systeem' heeft de 2e foto 90 graden linksom gedraaid. Is niet zo handig, maar ik kan dat niet aanpassen (denk ik).
Met vriendelijke groet,
HAns
Plaats reactie