Hoe sterk is een hoogdak van de nugget

Heb je een tip of truc welke je wil delen met anderen of ben je juist op zoek naar een handige oplossing, dan ben je hier aan het juiste adres!

Moderator: carl runge

Plaats reactie
Dennis
Berichten: 27
Lid geworden op: zo mar 24, 2019 8:19 pm
Locatie: Huizen

Hoe sterk is een hoogdak van de nugget

Bericht door Dennis »

Ik zat mij af te vragen hoe sterk een hoogdak van de Nugget eigenlijk is. Wij hebben een terp(?) gekocht als luifel die we vorig jaar met van die lijmklemmen een de dakrand van de bus klemde. Opzich gaat dat prima tot de wind er onder slaat en de klemmen er staat afspringen. Nu zou ik eigenlijk 3 oogjes aan de bus willen maken waar je dan de terp met van die karbijnhaakjes aan vast kan klikken. Of evt een waslijntje mee kan spannen. Zou ik dat door de kap kunnen boren en dan met een ring en moer gewoon vast zetten? Of zou ik beter iets kunnen maken dst aan de dakgoot/dakrand vast gezet kan worden? Zit een normale luifel ook aan het ophoogdak vast of zit daar aan de binnenkant nog een hele constructie achter? Het zou zonde zijn om het maar gewoon te proberen en de pech te hebben dat er straks een groot gat of scheur in zit.... Vast bedankt voor de antwoorden
Nugget 1995 2.5td lwb
Gebruikersavatar
carl runge
Site Admin
Berichten: 405
Lid geworden op: ma sep 17, 2012 10:53 am
Locatie: Emmen

Re: Hoe sterk is een hoogdak van de nugget

Bericht door carl runge »

Het dak is sterk genoeg, hoor. Ik vind het wel zonde om gaten te boren in het dak. Ik zou gaan voor een oplossing met zuignappen. https://www.obelink.nl/power-zuignap-15-kg.html Die kun je op allerlei plekken gebruiken.

Wat ook nog kan de tarp helemaal over het dak te gooien en achter met scheerlijnen en haringen vast te zetten in de grond. Deden wij altijd met onze vorige bus. zie http://www.annetencarlrunge.nl/?page_id=48
Vriendelijke groeten,
Carl en Annet Runge
Dennis
Berichten: 27
Lid geworden op: zo mar 24, 2019 8:19 pm
Locatie: Huizen

Re: Hoe sterk is een hoogdak van de nugget

Bericht door Dennis »

Dat is natuurlijk ook nog een idee ja. Alleen is onze tarp maar 3x3m.
Gaten boren vind ik inderdaad ook niet een heel Geschikt plan. Na nog een paar uurtjes internet doorspitten kwam ik balkklemmetjes tegen met een m8 schroefdraad erin. Daar heb ik er nu een paar van besteld en als het past zoals ik hoop kunnen die aan de dakgoot van de bus gemaakt worden. Dan een oogbout erin en dan de tarp met karabijnhaken daar aan haken.... Morgen moet nuggie eerst even 1 of 2 dagen naar de garage voor wat reparatie werk en apk. Dus hoop na 't weekend deze constructie te kunnen testen. Dan zal ik hier en op de Facebook pagina wat foto's plaatsen.
Nugget 1995 2.5td lwb
Dennis
Berichten: 27
Lid geworden op: zo mar 24, 2019 8:19 pm
Locatie: Huizen

Re: Hoe sterk is een hoogdak van de nugget

Bericht door Dennis »

Die haken zijn misschien wel handig om de solardouchezak aan op te hangen. :D
Nugget 1995 2.5td lwb
grey nomad
Berichten: 59
Lid geworden op: di jul 19, 2016 9:02 pm

Re: Hoe sterk is een hoogdak van de nugget

Bericht door grey nomad »

Bij onze Nugget hoogdak uit 2013 zitten aan beide zijden van de opbouw standaard zwarte bevestigingspunten aangebracht (net als bovenop de opbouw). Zitten die bij jullie bus er dan niet? Aan de zijde boven de schuifdeur zit bij ons de luifel aangebracht maar aan de andere zijde zijn de bevestigingspunten nog vrij (evt. aanbrengen van een steun voor een surfplank oid).
Plaats reactie