Bovenbed verlengen

Heb je een tip of truc welke je wil delen met anderen of ben je juist op zoek naar een handige oplossing, dan ben je hier aan het juiste adres!

Moderator: carl runge

Plaats reactie
wim van der meijden
Berichten: 14
Lid geworden op: do jul 01, 2021 3:15 pm
Locatie: Putten (Vel)

Bovenbed verlengen

Bericht door wim van der meijden »

Ik ben redelijk lang waardoor mijn kussen nogal eens naar beneden valt. Om dit te voorkomen heb ik een verlengstuk aan het bed gemaakt waar mijn kussen half op ligt.
Ik heb het zo gemaakt dat ik het verlengstuk eenvoudig naar de andere kant kan schuiven om in- en uit bed te kunnen klimmen. (Ik slaap aan de kant van het gasstel).
Het is een aluminium plaat, twee keer onder 90 graden gebogen, die over de voorzijde van het bedframe wordt geschoven, met het uiteinde onder de dwarsbalk.
Op de plaat is een stuk schuimrubber geplakt met daar over heen een stoffen hoesje.
De alu plaat is horizontaal/verticaal/horizontaal 18/4,5/10cm en 40 cm breed. Om beschadiging van het bedframe te voorkomen heb ik plakvilt aangebracht.
De plaat wordt onder de matrasbodem "geschept" en rust op de voorkant van het bedframe.
Op één foto heb ik de hoes even een beetje teruggeslagen om de vorm beter te kunnen zien.
Bijlagen
Kussensteun, hoesje voor de foto teruggeklapt
Kussensteun, hoesje voor de foto teruggeklapt
Nugget kussensteun 2.jpg (393.79 KiB) 2701 keer bekeken
Kussensteun
Kussensteun
Nugget kussensteun.jpg (289.76 KiB) 2701 keer bekeken
Gebruikersavatar
carl runge
Site Admin
Berichten: 408
Lid geworden op: ma sep 17, 2012 10:53 am
Locatie: Emmen

Re: Bovenbed verlengen

Bericht door carl runge »

Mooie oplossing, Wim. :OK:
Vriendelijke groeten,
Carl en Annet Runge
hevala
Berichten: 145
Lid geworden op: di jan 21, 2014 8:54 pm

Re: Bovenbed verlengen

Bericht door hevala »

Het bovenbed is voor ons op zich lang genoeg. Ons alternatief (en dus ook een tip) is om het anti-uitvalnet te gebruiken. Dat voorkomt niet alleen dat er eventuele kindertjes naar beneden vallen, maar het houdt ook kussens tegen. De clue is om het net NIET aan het middelste bevestigingspunt boven te bevestigen. Hierdoor heb je nul, komma, nop last van het net als je het bed in- of uitkruipt. Door de elasticiteit kruip je er zo overheen. Het houdt dan nog wel prima kussens tegen.
20210707_145859_Antiuitvalnet_groothoek_resized.jpg
20210707_145859_Antiuitvalnet_groothoek_resized.jpg (232.2 KiB) 2679 keer bekeken
20210707_143837_bevestigingspunt net_resized.jpg
20210707_143837_bevestigingspunt net_resized.jpg (229.52 KiB) 2679 keer bekeken
Plaats reactie