deur zonder armleuning

Heb je een tip of truc welke je wil delen met anderen of ben je juist op zoek naar een handige oplossing, dan ben je hier aan het juiste adres!

Moderator: carl runge

Plaats reactie
VTnugget
Berichten: 24
Lid geworden op: do aug 26, 2021 6:20 pm

deur zonder armleuning

Bericht door VTnugget »

Wij hebben die "vreemde" bult als armleuning aan de deur verwijderd! ...... : met de "captain-chairs" heb je die m.i. helemaal niet nodig. Het originele deurpaneel met bult verhindert het makkelijk draaien van de voorstoelen. Zeker als het regent - of erg koud is: dan moet de deur effe open en dat wil je niet ..... dus lastig! .... weg met die bobbel!
deur rest1.jpg
deur rest1.jpg (126.31 KiB) 2631 keer bekeken
Ik ben lang op zoek geweest om naar de eenvoudige deurpanelen -zonder die bult- van een "normale" Ford Transit , maar kon (2de hands) geen goed paar vinden: dus zelf aan de knutsel gegaan.
Het originele deurpaneel gedemonteerd, met een stanleymes voorzichtig de bult losgesneden (meerdere keren snijden: niet in één keer er door heen willen). Aan de voorkant bij de "deurklink" een creatieve vorm gemaakt/gesneden zodat het één geheel wordt.
deurrest2.jpg
deurrest2.jpg (117.42 KiB) 2631 keer bekeken
Een stukje triplex op maat met daarop laagje schuimrubber, daarover bijpassend doek getrokken en vastgeniet op het plaatje triplex. Plaat geklemd en geschroefd aan rest origineel paneel: en zie daar .... een deur zonder bult en een mooi vlak afgewerkte zijkant.

grt
VTnugget
Theoverkamman
Berichten: 17
Lid geworden op: do jul 18, 2019 11:04 am

Re: deur zonder armleuning

Bericht door Theoverkamman »

Mooi gemaakt hoor! Wij storen ons vaak aan die domme, nutteloze bult en ik ben verrast door jouw oplossing. Ik denk dat me dit wel gaat lukken op de manier die je omschrijft. Heb nog wel de vraag hoe en waar je het paneel hebt vast geschroefd. Ik zie op de foto namelijk nergens schroeven zitten, en dat maakt het voor het oog juist erg netjes. Dus ik zou het ook weer willen monteren zonder schroefjes in het zicht. Alvast bedankt voor je hulp. Ik denk dat jij daar al veel voordeel van hebt!
Theo Verkamman
VTnugget
Berichten: 24
Lid geworden op: do aug 26, 2021 6:20 pm

Re: deur zonder armleuning

Bericht door VTnugget »

LS,

Aan de binnenkant zitten best een aantal nokken/profielen (ter versteviging van paneel zelf) die heb ik o.a. gebruikt (geschroefd of geklemd met spietje). Aan de achterzijde alleen schroefje te zien als deur open is: niet storend dus. Alleen midden onder net onder de ronding bij deurhandel zit een schroef "van buiten af" te zien. In de eerste foto valt deze (grijs-zwarte) schroef nu nauwelijks op om dat deze precies in de schaduw op de foto zit ( niet expres zo gedaan hoor)

grt
VTnugget
Plaats reactie