Reserveonderdelen half jaar reis
Geplaatst: za nov 20, 2021 8:47 pm
Hallo,
Sinds anderhalve maand hebben we een Ford Nugget Westfalia uit 2017 (bijgevoegde foto). Vanaf maart willen we een half jaar door Europa gaan reizen met de Nugget. Tot nu toe al met veel plezier door het forum gelezen voor tips en tricks. We vroegen ons af wat de meeste mensen meenemen aan reserveonderdelen, ik las al bijvoorbeeld op dit forum over een reserve waterpomp/kraan, reserve zekeringen, etc. Ik vond al een reserve kraan voor de Nugget voor 225 euro bij poptopshop (inclusief pomp neem ik aan), maar dat vond ik nogal duur. Gaan deze vaak kapot en is hier een goedkoper alternatief voor?
Voor de bus zelf: zijn er sets reservelampen voor de Ford Custom 2017?
Gisteren hebben we een bearlock laten inbouwen, de garage gaf de tip om een speciaal additief voor diesel mee te nemen voor in landen met slechtere kwaliteit diesel. Kennen jullie dit?
Dan nog een vraag over de elektra; de vorige eigenaar heeft alle lampen in de cabine voorin helemaal uit gezet omdat die op de startaccu zouden lopen. Ik las hier op het forum dat alle electronica in de bus op de huishoudaccu zit. Kunnen die lampen dus gewoon weer op de standaard stand (aan bij deur open), of moeten we daar toch nog speciaal mee uitkijken? Is er uberhaupt een deel van de elektra die alleen op de startaccu gaat?
Greten,
Faucon
Sinds anderhalve maand hebben we een Ford Nugget Westfalia uit 2017 (bijgevoegde foto). Vanaf maart willen we een half jaar door Europa gaan reizen met de Nugget. Tot nu toe al met veel plezier door het forum gelezen voor tips en tricks. We vroegen ons af wat de meeste mensen meenemen aan reserveonderdelen, ik las al bijvoorbeeld op dit forum over een reserve waterpomp/kraan, reserve zekeringen, etc. Ik vond al een reserve kraan voor de Nugget voor 225 euro bij poptopshop (inclusief pomp neem ik aan), maar dat vond ik nogal duur. Gaan deze vaak kapot en is hier een goedkoper alternatief voor?
Voor de bus zelf: zijn er sets reservelampen voor de Ford Custom 2017?
Gisteren hebben we een bearlock laten inbouwen, de garage gaf de tip om een speciaal additief voor diesel mee te nemen voor in landen met slechtere kwaliteit diesel. Kennen jullie dit?
Dan nog een vraag over de elektra; de vorige eigenaar heeft alle lampen in de cabine voorin helemaal uit gezet omdat die op de startaccu zouden lopen. Ik las hier op het forum dat alle electronica in de bus op de huishoudaccu zit. Kunnen die lampen dus gewoon weer op de standaard stand (aan bij deur open), of moeten we daar toch nog speciaal mee uitkijken? Is er uberhaupt een deel van de elektra die alleen op de startaccu gaat?
Greten,
Faucon