slaappositie

Algemene vragen en antwoorden rondom de Ford Nugget.

Moderator: carl runge

Plaats reactie
Hansschop
Berichten: 1
Lid geworden op: ma mar 25, 2019 2:00 pm

slaappositie

Bericht door Hansschop »

Mijn vrouw en ik hebben voor deze zomervakantie een Nugget Custom met hoogdak gehuurd, om eens te ervaren hoe dat is. Wat ik mij nu afvraag is in welke richting je wordt geacht het bovenste bed te gebruiken. Gezien de raampjes en lampjes zou je denken dat je met je hoofd richting keuken moet liggen maar het lijkt me nogal lastig draaien daarboven! Ik vraag me sowieso af hoe de ervaringen zijn met het in- en uitklimmen va het bovenste bed voor volwassenen!
Gebruikersavatar
carl runge
Site Admin
Berichten: 405
Lid geworden op: ma sep 17, 2012 10:53 am
Locatie: Emmen

Re: slaappositie

Bericht door carl runge »

Hoi Hans,

Omdraaien is inderdaad even wennen, maar ons lukt dat nog prima (60+).
In het kastje zit een trapje waarmee je naar boven kunt klimmen en ook dat gaat bij ons nu nog prima.

Er komt een tijd dat boven slapen lastig wordt en dan verhuizen we naar beneden. Maar het bednedenbed uitklappen vinden we maar niks
Gr. Carl
Vriendelijke groeten,
Carl en Annet Runge
grey nomad
Berichten: 59
Lid geworden op: di jul 19, 2016 9:02 pm

Re: slaappositie

Bericht door grey nomad »

Wij hebben een Nugget hoogdak en slapen sinds de 1e dag (nu 3 jaar geleden) met ons hoofd richting voorkant van de auto.
Voordeel is dat je makkelijker in en uit het bed kunt schuiven (en je niet hoeft om te draaien ook als je partner er al ligt). Ander voordeel is dat je naar het licht (de 3 raampjes) kijkt en niet in een donker gat. Tot slot hoef je ook geen hulpmiddelen te gebruiken om te voorkomen dat je kussen naar beneden valt. Ik denk dat het met een hekdak wel lastig wordt om in de rijrichting te slapen.
hevala
Berichten: 144
Lid geworden op: di jan 21, 2014 8:54 pm

Re: slaappositie

Bericht door hevala »

Wij hebben een hefdak en slapen altijd boven. Dit is het geval bij de meeste hefdak gebruikers omdat je bed in principe altijd klaar ligt. Op de standplaats klap je het bed naar boven als je staruimte wil.
Met een hefdak is de ruimte (hoogte) aan de voorkant kleiner maar aan de achterkant een stuk hoger dan bij een hoog dak. Je slaapt dus maar je hoofd naar achteren. Daar zitten ook de raampjes. Door de hoogte is omdraaien geen probleem. Er is een net dat voorkomt dat de kussen naar beneden vallen. [Of kindertjes; maar dan moet je de middelste band van het net aan het plafond vastzetten. Als die niet vastzit kan je gewoon over het net heen kruipen].
jank

Re: slaappositie

Bericht door jank »

Wij gaan dit jaar voor het eerst met onze nugget 2001 met hefdak op reis en gaan boven "op zolder" slapen. Hevala heeft het in haar/zijn reactie over een net die voorkomt dat de kussens naar beneden vallen. Waar is een dergelijk net te koop.

met vriendelijke groet

jank
hevala
Berichten: 144
Lid geworden op: di jan 21, 2014 8:54 pm

Re: slaappositie

Bericht door hevala »

Hi Jank,
Zo'n net het ik nooit gezien bij verkopers van Nugget onderdelen (ook niet in de Westfalia catalogus). Is jullie type camper wel voorzien van "ogen" die vast aan het dak zitten waarin het net vastgeklikt kan worden?
Ik ben bang dat het een zelfbouw constructie moet worden.
Mvg,
Henri
renato
Berichten: 1
Lid geworden op: zo apr 21, 2019 5:57 pm

Re: slaappositie

Bericht door renato »

hallo jank,

wij hebben zo een net wat we niet gebruiken . mag je zo ophalen is van een nugget uit 2015.
grey nomad
Berichten: 59
Lid geworden op: di jul 19, 2016 9:02 pm

Re: slaappositie

Bericht door grey nomad »

Hallo Renato,
Als jullie net ook past op onze Nugget hoogdak van eind 2013, wil ik dat wel graag hebben.
keefje52
Berichten: 1
Lid geworden op: za mei 02, 2020 4:23 pm

Re: slaappositie

Bericht door keefje52 »

Een aansluitende vraag. Kunnen er in de nugget plus 3 kinderen op het bovenbed slapen( alleen bij campings onderweg)
?
Molly
Berichten: 14
Lid geworden op: zo sep 27, 2015 11:12 pm

Re: slaappositie

Bericht door Molly »

Er kunnen 2 volwassenen slapen, dat is snel te vergelijken. En thuis uit te proberen?
Plaats reactie