Hekje/kinderbeveiliging hefdak

Heb je een tip of truc welke je wil delen met anderen of ben je juist op zoek naar een handige oplossing, dan ben je hier aan het juiste adres!

Moderator: carl runge

Plaats reactie
Faab82
Berichten: 4
Lid geworden op: vr jul 05, 2019 10:48 pm

Hekje/kinderbeveiliging hefdak

Bericht door Faab82 »

Hallo allemaal! Ik ben nieuw op dit forum. We hebben vorige week onze eerste Nugget (1998) aangeschaft, ik zal ‘m binnenkort even showen op de daarvoor aangewezen pagina.
Hij heeft een hefdak, waar we voorlopig zelf nog slapen, maar waar we op termijn de kinderen (nu 1 en 3) naartoe willen verhuizen. Alleen: hoe zorg je dat die kleintjes er niet afvallen? Een normaal bedhek voor een dik matras (met van die pootjes die je eronder schuift) werkt niet, daarvoor is het hefdakmatrasje te licht. Een alkoofnet heb ik al zitten googlen, maar hoe bevestig je dat aan het dak? Ik heb daar geen balk zitten en ik ga ook niet in het dak boren :o
Kortom: ik ben op zoek naar een handige (zelfmaak)tip voor een alkoofhek! Wie weet er iets?
Dank alvast!
Dennis
Berichten: 27
Lid geworden op: zo mar 24, 2019 8:19 pm
Locatie: Huizen

Re: Hekje/kinderbeveiliging hefdak

Bericht door Dennis »

Bij de bouwmarkt verkopen ze hondennetten. Die span je normaal tussen achterbak en kofferbak. Maar kunnen wss ook wel voor het bovenbed. Wij zijn zelf ook van plan dit in onze camper te maken voor onze dochter.
Nugget 1995 2.5td lwb
Faab82
Berichten: 4
Lid geworden op: vr jul 05, 2019 10:48 pm

Re: Hekje/kinderbeveiliging hefdak

Bericht door Faab82 »

Dank voor je tip! Zo lang onze jongste nog overal op- en overheen klimt (ze is 1,5) gaan we zelf nog even boven slapen. Als beide kids oud genoeg zijn om te snappen dat je daar hard kunt vallen, gaan we denk ik zo’n net installeren.
Wieberenkoopmans
Berichten: 6
Lid geworden op: ma mei 10, 2021 5:40 pm

Re: Hekje/kinderbeveiliging hefdak

Bericht door Wieberenkoopmans »

Ik heb z,on net liggen.
Wil iemand em hebben?

Groet,

Wieberen
Faab82
Berichten: 4
Lid geworden op: vr jul 05, 2019 10:48 pm

Re: Hekje/kinderbeveiliging hefdak

Bericht door Faab82 »

Update: het is een L-vorming bedhek geworden dat in de breedte precies past in het hefdak, en dat best diep onder het matras kan worden geschoven. Overheen klimmen kan altijd maar inmiddels snappen de kids dat dat niet mag en kunnen er dus niet per ongeluk uit vallen!
Plaats reactie