Me even voorstellen

Algemene vragen en antwoorden rondom de Ford Nugget.

Moderator: carl runge

lbf1965
Berichten: 1
Lid geworden op: wo jul 31, 2019 8:49 am

Re: Me even voorstellen

Bericht door lbf1965 »

Goedemiddag, ik wil me graag voorstellen.

Mijn naam is Lize den Boef en ik ben druk bezig met het sparen voor een nieuwe Ford Nugget nadat ik mijn oude Nugget naar de sloop heb moeten brengen.
Deze was niet meer te redden helaas.
Ik zal mijn nieuwe(re) Nugget ergens eind 2020 aanschaffen; bij een Bovag bedrijf; niet meer via een particulier.

Tot die tijd houd ik mij bezig met het lezen van alles wat te maken heeft met de Nugget om van jullie te leren.
Ik koop ditmaal geen hoogdak maar een hefdak camper want de gemeente Dordrecht is uitermate vervelend.
je mag gerust een bakbeest van een bedrijfsbus in een woonwijk laten staan; daar hebben ze alle begrip voor!
Maar een Nugget hoogdak camper dus niet. Dan krijg je boete op boete en zelfs de politie aan je deur als je Nugget voor je eigen huis geparkeerd staat!
Ik wil echter de camper ook als auto gebruiken; boodschappen mee doen en mijn familie bezoeken dus heb ik geen keus meer en wordt het een hefdakcamper.

Ik ben echter door een aantal mensen op stang gejaard. Die beweren dat je ook met een hefdak camper boetes krijgt omdat het een camper is en geen busje..

Heeft een van jullie dat meegemaakt? Een bekeuring voor het parkeren van je hefdakcamper binnen de bebouwde kom?

Dat hoor ik graag!
rdankie
Berichten: 22
Lid geworden op: zo jul 30, 2017 6:15 pm

Re: Me even voorstellen

Bericht door rdankie »

hallo Lize,

Ik zelf heb nu 3 jaar een hefdak nugget uit 2011 en dit is tevens ook mijn enige auto, ik gebruik hem dus ook voor woon/werk verkeer.
In Alkmaar waar ik woon heb ik hier nooit last mee gehad, hij staat gewoon op een openbare parkeerplek, ik werk in amsterdam en ook hier heb ik nooit een boete of iets dergelijks gehad...…

groetjes,
richard
cgbos
Berichten: 35
Lid geworden op: di okt 14, 2014 2:16 pm

Re: Me even voorstellen

Bericht door cgbos »

Hallo Lize,

Wanneer je in een dergelijk geval bekeurd zou worden, zal dat gebaseerd moeten zijn op wat de betreffende gemeente in de Algemene plaatselijke verordening (APV) heeft vastgesteld. Hoe er met het parkeren van campers omgegaan wordt kan dus per gemeente verschillen.
Ik zou dus in eerste instantie contact op nemen met je gemeente.

Succes!
Carel
Staal571
Berichten: 11
Lid geworden op: za sep 29, 2018 12:20 pm

Re: Me even voorstellen

Bericht door Staal571 »

Hoi Lize,

Ik las je berichten over heet parkeren van een hefdak nugget, om die reden heb ik ook een hefdak gekocht omdat ze hier ook moeilijk deden, nu met de hefdak Nugget heb ik geen problemen, ik heb ook bewust geen luifel scherm aan de bus zitten , hij ziet uit als een gewone bus, alleen als je goed kijkt zie je dat ket van binnen een camper is.
de vorige Mercedes Viano was ook een hefdak camper dus al met al staat er bij mij voor de deur al 4 jaar een camper zonder problemen.
Vraag de gemeente of ze met een VW bus akkoord gaan dat snappen ze meestal beter dan als je de Ford Nugget noemt , dan weet je hub visie daarover.

Gr Peter
Dennis
Berichten: 27
Lid geworden op: zo mar 24, 2019 8:19 pm
Locatie: Huizen

Re: Me even voorstellen

Bericht door Dennis »

Wij gebruiken de Nugget ook als 2e auto. Tot nu toe geen last gehad van de gemeente. Maar nu zijn wij er zelf van overtuigd dat als we de Nugget 3 tot 4 dagen in de week gebruiken hij toch niet langer dan de max 3 dagen geparkeerd staat. Dus dan ook niet in strijd is met de 3dagen regel van de apv. Of zien we dit toch verkeerd?
Nugget 1995 2.5td lwb
Plaats reactie