Stabilisatieblokken

Algemene vragen en antwoorden rondom de Ford Nugget.

Moderator: carl runge

Plaats reactie
howi
Berichten: 8
Lid geworden op: zo nov 07, 2021 10:17 am

Stabilisatieblokken

Bericht door howi »

Wij hebben de goedkoopste gele stabilisatieblokken voor onze Fort Transit-Nugget gekocht omdat ze het kleinst waren en (vanwege de beperkte ruimte i.v.m. het hefdak) dus het best mee te nemen. We reden ze echter zo stuk. Ook was het moeilijk er op te rijden, je rijdt er namelijk ook zo weer af. Onze Nugget is ca. 2500 kg zwaar. Heeft iemand goede tips voor ons welke stabilisatieblokken een goede keus zijn om aan te schaffen?

Groet,
HOWI
Eiland
Berichten: 75
Lid geworden op: vr okt 02, 2020 8:43 pm
Locatie: Texel

Re: Stabilisatieblokken

Bericht door Eiland »

Hoi, ik gebruik de Uniko 6-in-1. Weliswaar flink aan de prijs (nieuw), maar 2e hands best regelmatig op o.a. marktplaats en dan een stuk goedkoper. Ik heb mijn setje geruime tijd geleden voor €90 weten te scoren. Het oprijden gaat prima, ze zijn breed en goede grip. Ik sta meest off grid op plekken, waarbij goede rijplaten ook nogal eens wenselijk zijn (ook dat kan de uniko). Een nadeel kan zijn, het formaat (38 x 25 x 26 (l x b x h) en gewicht (5,7 kg p/s). Zijn bij verschillende testen als beste naar voren gekomen, maar proefondervindelijk kan ik melden dat ze (voor mij) fantastisch en veelzijdig zijn. Succes met keuzes.
Plaats reactie