porta potti

Algemene vragen en antwoorden rondom de Ford Nugget.

Moderator: carl runge

Plaats reactie
howi
Berichten: 8
Lid geworden op: zo nov 07, 2021 10:17 am

porta potti

Bericht door howi »

Hallo, kan iemand adviseren over toiletpapier in de porta potti? Er is speciaal toiletpapier hiervoor maar een campingwinkel waar wij waren gaf aan dat je beter helemaal geen toiletpapier in de porta potti kan gooien omdat het een smeerwerk zou zijn om de boel weer schoon te krijgen. Je zou je papier in een afvalzak moeten doen, zo zei deze zaak. Er zijn vast mensen met ervaring: kan het speciale toiletpapier voor porta potti's wel of beter niet in de porta potti? En zo ja, maak je het apparaat dan net zo makkelijk schoon als de instructiefimpjes doen geloven? Wij hebben het type 335. Graag hoor ik van ervaringsdeskundigen.
Eiland
Berichten: 75
Lid geworden op: vr okt 02, 2020 8:43 pm
Locatie: Texel

Re: porta potti

Bericht door Eiland »

Howi, ik gebruik ook de 335, zowel in de Nugget als in mijn strandhuisje. Al jaren gewoon toiletpapier gebruikt, ik was niet eens op de hoogte van speciaal toiletpapier. Nooit problemen ervaren.
howi
Berichten: 8
Lid geworden op: zo nov 07, 2021 10:17 am

Re: porta potti

Bericht door howi »

Bijzonder Eiland. Dat had ik niet verwacht met gewoon toiletpapier. Dus alles wordt omgetoverd tot de vloeistof die je er na verloop van een aantal keer gebruiken in het speciaal daarvoor bestemde reservoir op campings weer uit laat lopen begrijp ik van jou. Wat wordt je dan door de verkopers anders voorgelicht. Heel erg bedankt voor je reactie !
Eiland
Berichten: 75
Lid geworden op: vr okt 02, 2020 8:43 pm
Locatie: Texel

Re: porta potti

Bericht door Eiland »

Hoi Howi. Inderdaad leeg ik de porta porti 335 (met gewoon toiletpapier) al jaren op de daarvoor bestemde reservoirs/stortplekken voor chemisch toilet. Als we veel gebruik maken van ons strandhuisje, gebruiken we geen chemische middelen in de porta, maar 'slechts' water, als zijnde een gewoon thuis toilet. Deze legen we zeer regelmatig in ons huis toilet. Zoals eerder gemeld: nooit problemen ervaren. Succes
Gebruikersavatar
Audiofiel
Berichten: 236
Lid geworden op: wo sep 11, 2013 10:08 am

Re: porta potti

Bericht door Audiofiel »

Je hebt echt geen speciaal papier nodig. Maar het is wel verstandig om alle velletjes eerst los te scheuren en dan weer te stapelen. Dan heb je minder last van een prop die kan blijven steken. :mrgreen:
Big Nugget
Plaats reactie