Onverwacht met een Nugget huiswaarts

Dit is de plek om te laten zien hoe jou Ford Nugget, Ford Transit Euroline van Westfalia, Ford Transit camper, de BigNugget en BigNugget-XL er van buiten en binnen uit ziet.

Moderator: carl runge

Plaats reactie
brandhout
Berichten: 3
Lid geworden op: di jun 02, 2020 1:54 pm

Onverwacht met een Nugget huiswaarts

Bericht door brandhout »

Hallo allemaal,

Op een zonnige nazomerdag kon ik spontaan en ineens tijdens een bezoekje bij een kennis een Ford Nugget 2.0 benzine uit '89 kopen. De voormalige (2e) eigenaar had hem al een aantal jaar niet meer als camper gebruikt en wilde hem verkopen aan een handelaar. Mijn (niet geheel serieus bedoelde) bod was blijkbaar wat hoger en een even later reed ik met de bus huiswaarts. Onderweg knapte de distributieriem.
pech
pech
IMG_20191018_173342_forum.jpg (86.72 KiB) 6795 keer bekeken
Na deze samen met de multiriem en de bougies, bougiekabels, verdelerkap vervangen te hebben merkte ik dat de bus echt niet vooruit te branden is in de lagere toeren en de choke niet werkte.
Afijn; na de ontsteking afgesteld en de VV carburateur gereviseerd te hebben (ingewikkeld ding) loopt de OHC motor nu als een zonnetje en ben ik er mee naar Slovenië geweest.
Zelf ben ik geen automonteur dus het meegeleverde werkplaatsboek en 'The Haynes Manual on Carburettors' waren hierbij praktische hulpmiddelen.

De wagen heeft alleen wat oppervlakkige roest bij de deuren en de achterbumper en is voor de rest keihard (vrijwel altijd binnen gestaan). Dat wil ik dit jaar nog aanpakken.

Ik ben erg blij met mijn bus zeker gezien de staat van zowel de carrosserie als de camperinrichting. Het is wel de simpele uitvoering (dus geen koelkast of 220v aanwezig) maar dat mag de pret niet drukken. Hij is praktisch, ruim en rijdt prettig. Zelf heb ik nog nooit aan een buscamper gedacht maar het bleek op vakantie handig om soms de camper en soms de personenbus uit te hangen. Hij staat nu lekker binnen en ik hoop er veel vakanties lol van te beleven.
Laatst gewijzigd door brandhout op vr jun 05, 2020 10:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Dennis
Berichten: 27
Lid geworden op: zo mar 24, 2019 8:19 pm
Locatie: Huizen

Re: Onverwacht met een Nugget huiswaarts

Bericht door Dennis »

Mooi busje. Hopen dat je er nog vele jaren plezier van hebt :OK:
Nugget 1995 2.5td lwb
hevala
Berichten: 144
Lid geworden op: di jan 21, 2014 8:54 pm

Re: Onverwacht met een Nugget huiswaarts

Bericht door hevala »

Succes er mee. En met je benzine versie heb je niet het probleem van een oude diesel auto. :D
brandhout
Berichten: 3
Lid geworden op: di jun 02, 2020 1:54 pm

Re: Onverwacht met een Nugget huiswaarts

Bericht door brandhout »

hevala schreef:Succes er mee. En met je benzine versie heb je niet het probleem van een oude diesel auto. :D
Ook ik mag veel buitenlandse stadscentra niet meer in hoor :lol: . Met het verbruik in het achterhoofd (1 op 7) had een dieseltje ook wel prima geweest.

Maar ik (tegenwoordig we) zijn er nog steeds blij mee.

Afbeelding
Plaats reactie