Voorstellen - Nugget uit 1996

Dit is de plek om te laten zien hoe jou Ford Nugget, Ford Transit Euroline van Westfalia, Ford Transit camper, de BigNugget en BigNugget-XL er van buiten en binnen uit ziet.

Moderator: carl runge

Plaats reactie
Jeroen en Iris
Berichten: 21
Lid geworden op: do jul 16, 2020 8:29 pm

Voorstellen - Nugget uit 1996

Bericht door Jeroen en Iris »

Hallo allemaal,

Ik lees her en der al wat mee voor wat tips en troubleshooting, en nu ook een account gemaakt zodat ik mee kan praten en ik zal me even voorstellen.
Wij zijn een gezin met 3 kinderen (2,6,8) en sinds een paar maanden in bezit van een Nugget uit ‘96, waar we, na wat technisch onderhoud en schilderwerk, afgelopen week voor het eerst mee zijn kamperen op een camping in de buurt.

Er zijn nog een paar technische mankementen aan de bus waar we mee “worstelen”. Ik zal in de technische hoek hier wat advies voor vragen, misschien dat iemand de oplossing of tip heeft.
Bijlagen
5245E9DB-ACFB-497B-A20C-7153C074A2EF.jpeg
5245E9DB-ACFB-497B-A20C-7153C074A2EF.jpeg (369.58 KiB) 10317 keer bekeken
Jeroen en Iris
Berichten: 21
Lid geworden op: do jul 16, 2020 8:29 pm

Re: Voorstellen - Nugget uit 1996

Bericht door Jeroen en Iris »

Ohja, zo zag de bus eruit toen we hem kochten.
Bijlagen
5AB69894-007D-4485-BFB6-C7EAA8541AAC.jpeg
5AB69894-007D-4485-BFB6-C7EAA8541AAC.jpeg (39.66 KiB) 10316 keer bekeken
Jeroen en Iris
Berichten: 21
Lid geworden op: do jul 16, 2020 8:29 pm

Re: Voorstellen - Nugget uit 1996

Bericht door Jeroen en Iris »

We hebben zelf de bus geschilderd en een keder-profiel (of tentrail) erop gelijmd. De luifel is ook zelf genaaid.
De binnenkasten zijn ook geschilderd. Er zit een kooktoestel in die werkt met spiritus. Dat ging prima, zolang er voldoende spiritus in zat.

Groetjes uit Westzaan!
Gebruikersavatar
carl runge
Site Admin
Berichten: 405
Lid geworden op: ma sep 17, 2012 10:53 am
Locatie: Emmen

Re: Voorstellen - Nugget uit 1996

Bericht door carl runge »

Welkom op het forum Jeroen en Iris,

Leuke bus hebben jullie er van gemaakt. Nuggets in 2 kleuren zie je niet vaak. En alles zelf gedaan. Top hoor.
Vriendelijke groeten,
Carl en Annet Runge
Gebruikersavatar
HansVanDeVrande
Berichten: 17
Lid geworden op: di jan 24, 2017 7:36 pm
Locatie: Nuenen

Re: Voorstellen - Nugget uit 1996

Bericht door HansVanDeVrande »

Hallo Jeroen en Iris,

Mooi gedaan, die 2 kleuren!

Maar dat is niet het enige wat mijn aandacht trok. Ook het feit dat je een tentrail hebt gemonteerd sprak mij aan.
Ik speel namelijk met het idee om ook een tentrail te plaatsen op mijn Nugget hefdak uit 2011.

Zou je wat meer details willen geven? Zoals type rail en leverancier?
Maar ik ben ook benieuwd naar de plaats waar je de rail hebt gemonteerd. En wat voor lijm je daarvoor hebt gebruikt.

Ik zie met belangstelling jouw reactie tegemoet.
Met vriendelijke groet,
HAns
Jeroen en Iris
Berichten: 21
Lid geworden op: do jul 16, 2020 8:29 pm

Re: Voorstellen - Nugget uit 1996

Bericht door Jeroen en Iris »

HansVanDeVrande schreef:Hallo Jeroen en Iris,

Mooi gedaan, die 2 kleuren!

Maar dat is niet het enige wat mijn aandacht trok. Ook het feit dat je een tentrail hebt gemonteerd sprak mij aan.
Ik speel namelijk met het idee om ook een tentrail te plaatsen op mijn Nugget hefdak uit 2011.

Zou je wat meer details willen geven? Zoals type rail en leverancier?
Maar ik ben ook benieuwd naar de plaats waar je de rail hebt gemonteerd. En wat voor lijm je daarvoor hebt gebruikt.

Ik zie met belangstelling jouw reactie tegemoet.
Hallo Hans,

Excusus, ik ging er van uit dat ik wel een mailtje/melding kreeg als iemand reageerde op mijn post.

De tentrail heb ik idd zelf gemonteerd.
De rail + pees + kit heb ik gekocht in Zandvoort bij zeildoekshop. Even langs gegaan (na contact), opgemeten en gelijk meegekregen tegen goede prijs en service.
Het advies daar was om deze met Otto Col M560 te lijmen. Dit werkt perfect voor ons. Monteren zelf is wel een klusje omdat je de rail op veel punten moet vastklemmen.

De rail loopt bij ons tussen het hefdak en de watergoot. Was precies genoeg ruimte voor. De watergoot verliest nu wel deels zijn functie.

Er zijn meerdere opties, maar wij hebben voor deze gekozen:
Bijlagen
rail
rail
rail.png (418.91 KiB) 7714 keer bekeken
profiel
profiel
profiel.png (42.67 KiB) 7714 keer bekeken
Gebruikersavatar
Twan-Esther
Berichten: 3
Lid geworden op: zo mei 16, 2021 5:55 pm
Locatie: Arnhem

Re: Voorstellen - Nugget uit 1996

Bericht door Twan-Esther »

Hallo Jeroen en Iris,

Wat een gave bus hebben jullie er van gemaakt. Een aanwinst voor de camperplaats en de camping. Ziet er super gezellig en zonnig uit, heel veel plezier er mee en goede reis.
Plaats reactie