Westfalia lader Ford nugget bj 2004

Hier alle technische dingen rondom de Nuggets

Moderator: carl runge

Plaats reactie
longboy
Berichten: 3
Lid geworden op: di apr 12, 2022 8:58 pm

Westfalia lader Ford nugget bj 2004

Bericht door longboy »

Dag iedereen, ik ben nieuw hier, dus even mijn nugget voorstellen. Het betreft een in uitstekende staat verkerende nugget uit 2004, met hefdak en 125 paardjes. Heeft al 200000+ kilometers op de teller maar doet het nog uitstekend; behalve de lader dan. Tot voor kort zat er een versleten huishoudaccu in die na het rijden, en dus vol laden, heel snel weer leeg liep. Op het eind wilde hij zelfs niet meer opladen tijdens het rijden. Hoog tijd voor een nieuwe dus, wat ik ook deed. Deze loopt niet meer bliksemsnel af, maar nu blijkt dat ook deze niet laadt tijdens het rijden. Via de stekker op het net geen probleem, laadt netjes op. Maar tijdens het rijden gebeurt niks. Ik heb de polen los gehad, en met draaiende motor meet ik vervolgens geen stroom. Ik kan niet meteen vinden waar het probleem zit. Ik heb de westfalia lader bekeken door de afdekplaat te demonteren, en door de geperforeerde wand zie ik dat de zekeringen op het bord intact zijn. De lader stinkt ook niet. Zit er ergens een scheidingsrelais die stuk kan zijn, of ergens een zekering die ik over het hoofd zie; of moet ik toch eerder aan die lader denken? Iemand ervaring hiermee?
rdankie
Berichten: 22
Lid geworden op: zo jul 30, 2017 6:15 pm

Re: Westfalia lader Ford nugget bj 2004

Bericht door rdankie »

hallo,
tijdens het rijden worden de accu"s (dus ook je huishoudaccu) opgeladen door de dynamo van de auto.
Alleen als de auto op het stroom staat laad de westfalialader de accu bij.

groetjes
longboy
Berichten: 3
Lid geworden op: di apr 12, 2022 8:58 pm

Re: Westfalia lader Ford nugget bj 2004

Bericht door longboy »

Dus wat je zegt is dat de westfalia lader de boosdoener niet kan zijn , gezien het laden via de stekker prima werkt. Dan moet er ergens een kink in de kabel zijn op het traject tussen alternator/dynamo en de huishoudbatterij. Zijn daar bekende probleem veroorzakers op dat traject?
longboy
Berichten: 3
Lid geworden op: di apr 12, 2022 8:58 pm

Re: Westfalia lader Ford nugget bj 2004

Bericht door longboy »

Bedankt voor de reactie trouwens! Is er ergens een scheidingsrelais?
hevala
Berichten: 145
Lid geworden op: di jan 21, 2014 8:54 pm

Re: Westfalia lader Ford nugget bj 2004

Bericht door hevala »

De startaccu zal wel opladen, dus de dynamo zal wel ok zijn.
Bij een Nugget 2006-2013 zit er een scheidingsrelais onder de chauffeursstoel (naast de startaccu). Ik heb ooit uit het duitse Nuggetforum een schema gedownload, maar dat kan ik niet zo gauw vinden. Bovendien zit er een dikke zekering (100Amp dacht ik) bij de huishoudaccu zelf. Hoe dat voor een Nugget 2004 is, weet ik niet.
Succes met het oplossen van je probleem.
mvg, Henri
Plaats reactie