Toegang huishoudaccu en opvouwbare zonnepanelen

Hier alle technische dingen rondom de Nuggets

Moderator: carl runge

Plaats reactie
Faucon01
Berichten: 31
Lid geworden op: za okt 23, 2021 11:12 am

Toegang huishoudaccu en opvouwbare zonnepanelen

Bericht door Faucon01 »

Wij zijn ons aan het oriënteren op opvouwbare zonnepanelen voor onze nugget met hoogdak uit 2017. Hiervoor wil ik graag toegang tot de huishoudaccu, die zich onder de bijrijdersstoel bevindt. Het is me echter niet duidelijk hoe ik bij de accu kom. Kan dit via een van de zijkanten of moet daarvoor de stoel worden gedemonteerd? Ik heb foto’s bijgevoegd van hoe het eruit ziet.

Klopt het dat de zonnepanelen in principe via een regelaar gewoon op de + en de - van de accu kan aansluiten (met nog een zekering)? Ik wil de regelaar op de accu aansluiten en dan de stekkertjes toegankelijk maken om het opvouwbare zonnepaneel (~120Wp) makkelijk aan te kunnen sluiten.
Omkasting accu voorkant
Omkasting accu voorkant
7261245A-BCD4-402E-A8F2-9C3AF3102B62.jpeg (310.22 KiB) 1281 keer bekeken
Omkasting accu achterkant
Omkasting accu achterkant
565FCFDA-1899-4B7A-91F4-AFAB6C3A3D87.jpeg (279.87 KiB) 1281 keer bekeken
hevala
Berichten: 144
Lid geworden op: di jan 21, 2014 8:54 pm

Re: Toegang huishoudaccu en opvouwbare zonnepanelen

Bericht door hevala »

Hi Faucon,
Zelf heb een Nugget uit 2012 (met accu onder de keuken) en vaste zonnepanelen, dus hoe je het beste bij jou accu komt weet ik niet. Een 120Wp is inderdaad te veel vermogen om direct in te pluggen in een 12Volt contact. Dus inderdaad een regelaar vast aansluiten op de accu en dan het zonnepaneel met een makkelijk toegankelijke connector inpluggen in de regelaar (wanneer je hem wil gebruiken). Ik zie op het duitse zusterforum dat daarvoor wel een xt60 connector wordt gebruikt.
Er staat op het duitse forum veel over zonnepanelen. Eigenlijk te veel om makkelijk door te zoeken. Bovendien bevatten ze weer links naar andere delen. Deze link is specifiek voor mobile zonnepanelen:
https://www.nuggetforum.de/forum/2-allg ... t=0#180962

Deze links zijn naar wiki's over het topic voor Nuggets >2014:
https://www.nuggetforum.de/nugget-wiki/ ... ab-bj-2014.
Hopelijk is er iemand uit het Nederlandse forum die dit gedaan heeft en jou kan helpen.
Succes ermee,
Henri
Faucon01
Berichten: 31
Lid geworden op: za okt 23, 2021 11:12 am

Re: Toegang huishoudaccu en opvouwbare zonnepanelen

Bericht door Faucon01 »

Heel erg bedankt Henri, hier ga ik vast verder zoeken!
Plaats reactie