Raamuitzetter bovenraam dometic vast

Hier alle technische dingen rondom de Nuggets

Moderator: carl runge

Plaats reactie
Faucon01
Berichten: 31
Lid geworden op: za okt 23, 2021 11:12 am

Raamuitzetter bovenraam dometic vast

Bericht door Faucon01 »

Beste nuggeteers,

Het scharniertje van een van onze zijramen bij het bovenbed (in de opbouw,) zit vast in de open stand. We konden het raampje niet sluiten en ik heb het scharnier los gedraaid om te voorkomen dat we hem zouden breken (zie foto). Hij wil op dit moment niet verder open of dicht. Is er een truc om deze uit elkaar te halen / te repareren?

Ik las in een ander topic dat je bij het balletje en veertje moet kunnen komen. Moet ik dan het klepje in het midden er af halen?

Bedankt!

Faucon
Scharnier dometic
Scharnier dometic
652CFD05-27D6-4F59-8FC0-812A1E665137.jpeg (10.31 KiB) 1327 keer bekeken
Faucon01
Berichten: 31
Lid geworden op: za okt 23, 2021 11:12 am

Re: Raamuitzetter bovenraam dometic vast

Bericht door Faucon01 »

Onze oplossing: raamuitzetter losgehaald en de raamuitzetter open gemaakt. Kogeltje een druppeltje olie gegeven en weer afgeveegd met een papiertje. Alles weer in elkaar gezet en nu werkt het weer naar behoren.

Het leek alsof het kogeltje en de veer zo droog waren dat het kogeltje niet meer kon rollen in het veertje. Daardoor lukte het niet het raam dicht te doen.
grey nomad
Berichten: 59
Lid geworden op: di jul 19, 2016 9:02 pm

Re: Raamuitzetter bovenraam dometic vast

Bericht door grey nomad »

Het zwarte afdekstripje, dat het veertje en het kogeltje vasthoudt, wil er nog wel eens afschieten waardoor je het veertje en kogeltje kwijt bent. Dan werkt de raamuitzetten niet meer. Ik heb daarom een tiewrap om alle 4 de raamuitzetters gedaan zodat het losspringen van het afdekstripje wordt voorkomen.
Faucon01
Berichten: 31
Lid geworden op: za okt 23, 2021 11:12 am

Re: Raamuitzetter bovenraam dometic vast

Bericht door Faucon01 »

Goede tip om er een tiewrapje omheen te doen, heb ik inmiddels ook gedaan voor de zekerheid!
Plaats reactie