Schuifdeur openen zonder dat verlichting aan gaat

Heb je een tip of truc welke je wil delen met anderen of ben je juist op zoek naar een handige oplossing, dan ben je hier aan het juiste adres!

Moderator: carl runge

Plaats reactie
wim van der meijden
Berichten: 14
Lid geworden op: do jul 01, 2021 3:15 pm
Locatie: Putten (Vel)

Schuifdeur openen zonder dat verlichting aan gaat

Bericht door wim van der meijden »

Op het Duitse Nugget forum wordt beschreven hoe de schuifdeur geopend kan worden zonder dat de " thuiskom" verlichting aan gaat. Dat is namelijk hinderlijk voor je buren op de camping.
Zoekterm: licht-aus-nupsi

Om te voorkomen dat de claxon 2x gaat moet Cluster parameter 147 (audible mislock feedback) worden uitgezet (kan de Ford dealer doen).
Hakaido poptop
Berichten: 1
Lid geworden op: di sep 26, 2023 9:42 pm

Re: Schuifdeur openen zonder dat verlichting aan gaat

Bericht door Hakaido poptop »

Dat is een handige tip en deze Nupsi hebben wij ook geinstalleerd.
Op zichzelf vind ik het er storend dat het licht aanspringt bij het centraal ontgrendelen van de auto (met de sleutel), bijvoorbeeld ‘s nachts op een camping met de deuren van binnen uit vergrendeld -soms toch prettig.
Ook bij het openen van de portierdeuren schiet de verlichting aan.
Voor een Ford busje die in zo’n aantallen door Westfalia wordt omgebouwd tot camper zou volgens mij dit volgens mij meer fabrieksmatig meer op campergebruik ingesteld mogen zijn. Dwz geen bring-me-home verlichting, of iig uitschakelbaar. Ook aanschieten van de lampen bij ontgrendelen of bij openen van welke deur dan ook, zou ik graag in de programmering willen regelen, iemand een tip daarvoor ?
Plaats reactie